Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13275
Назва: Безпечність та безбар’єрність підприємств готельного господарства міста Луцька в умовах війни
Інші назви: Safety and barrier-free access of hospitality industry enterprises in the city of Lutsk during wartime
Автори: Демчук, Ольга Андріївна
Demchuk, Olga
Єрко, Ірина Володимирівна
Ierko, Iryna
Ключові слова: безпечність
туристична індустрія
люди з обмеженими можливостями
інклюзивний туризм
Луцьк
готельне господарство
безбар’єрний простір
туризм
інклюзія
безбар’єрність
people with disabilities
tourism industry
inclusive tourism
tourism
barrier-free space
Lutsk
barrier-free
hotel
safety
inclusion
Дата публікації: чер-2024
Видавництво: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Бібліографічний опис: Демчук О. А. Безпечність та безбар’єрність підприємств готельного господарства міста Луцька в умовах війни / О. А. Демчук, І. В. Єрко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2024. – № 2(43) – С. 3-8
Короткий огляд (реферат): UK: Проаналізовано безпечність та безбар’єрність підприємств готельного господарства міста Луцька в умовах війни. Дано оцінку результатам анкетування ознак безпечності та безбар’єрності, які розробленої управлінням туризму та промоції міста Луцька. Проаналізовано поняття інклюзії та її специфіки. Розглянуто проблематику ознак фізичної безбар’єрності у сфері туризму в нормативно-правових документах. Проаналізовано кількість осіб з інвалідністю у Волинській області з 2019 по 2023 роки. Встановлено важливість забезпечення в готелях Луцька інклюзивного простору для осіб з обмеженими можливостями. Запропоновано методи вирішення проблем підприємств готельного господарства міста Луцька. Досліджено найбільш розповсюджені проблеми з якими зіштовхнулась готельна сфера міста Луцька, а також пропозиції їх вирішення. Доведено, що створення доступного середовища на підприємствах готельного господарства міста Луцька дозволить людям усіх категорій реалізовувати свої права і основні свободи, для їх повноцінної участі в функціонуванні туризму та забезпечення безбар’єрності
EN: Today, the direction of the socio-economic development of the hospitality industry has changed in Ukraine. In the context of war, there is a growing number of people who need effective solutions in the service sector to improve the provision of inclusive services. Given the growing demand of hospitality establishments among tourists, including people with disabilities, the direction of introducing barrier-free services is becoming relevant. Such solutions will improve the quality and culture of service. The safety and barrier-free enterprises of the hotel industry of the city of Lutsk in the conditions of war are analyzed. An assessment of the results of the questionnaire of signs of safety and barrier-free, which was developed by the Department of Tourism and Promotion of the city of Lutsk, is given. The concept of inclusion and its specifics is analyzed. The problems of signs of physical barrier-free in the field of tourism in regulatory documents are considered. The number of persons with disabilities in the Volyn region from 2019 to 2023 is analyzed. The importance of providing inclusive space for persons with disabilities in Lutsk hotels has been established. Methods of solving problems of enterprises of hotel economy of Lutsk are proposed. The most common problems faced by the hotel sector of the city of Lutsk, as well as proposals for their solution, are investigated. It is proved that the creation of an accessible environment at the enterprises of the hotel industry of the city of Lutsk will allow people of all categories to exercise their rights and fundamental freedoms, for their full participation in the functioning of tourism and ensuring barrier-free. Many Ukrainian scientists are investigating the relevance of improving inclusive services in hotels. As a result of numerous studies, there is a need to improve the organization of services for people with special needs in the field of hospitality. This article states that Lutsk hotel establishments strive for positive changes in the field of inclusion, since this form of interaction between people with special needs and private business best reflects respect, and thereby takes into account their needs and responds to challenges from society caused by the war
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13275
Інші ідентифікатори: https://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/43_2024/3.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.43-1
Розташовується у зібраннях:№ 2 (43)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Demchuk.pdf328,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.