Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12090
Назва: Організаційні бар’єри для ефективної комунікації на підприємстві
Інші назви: Organizational barriers to effective communication in the enterprise
Автори: Ліпич, Любов Григорівна
Lipych, Liubov
Волинець, Ірина Григорівна
Volynets, Iryna
Ключові слова: централізація
комунікаційний процес
організаційні бар’єри
виміри організаційної структури
децентралізація
формалізація
organizational barriers
communication process
formalization
organizational structure dimensions
decentralization
centralization
Дата публікації: січ-2024
Видавництво: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Бібліографічний опис: Ліпич Л. Г. Організаційні бар’єри для ефективної комунікації на підприємстві / Л. Г. Ліпич, І. Г. Волинець // Економічний простір. - 2024. - № 189. - С. 98-103
Короткий огляд (реферат): UK: Стаття має на меті дослідити роль та сутність організаційних бар’єрів, які виникають у процесі спілкування всередині підприємств. Встановлено, що організаційна комунікація – це процес обміну інформацією та ідеями всередині організації з метою досягнення спільних цілей. Серед п’яти вимірів організаційної структури організаційна централізація та формалізація визначені як вирішальні для підвищення ефективності комунікації. Показано, що основні організаційні бар’єри в комунікаційному процесі, що виникають через неправильно визначені масштаби централізації, включають наявність надмірних інформаційних ресурсів на вищому рівні управління, відсутність повної інформації на операційному рівні, недостатнє використання людського капіталу на середньому та нижчому рівнях. рівнів управління, значний обсяг неповної інформації, необхідність вирішення оперативних завдань на вищому рівні управління та низький рівень організаційної незалежності підрозділів нижчого рівня. Комунікаційні бар’єри, пов’язані з надмірною формалізацією, охоплюють неможливість надати неофіційні пояснення розбіжностям, обмеження у використанні знань, перешкоди змінам та інноваціям, бар’єри для інтеграції співробітників та організаційних підрозділів у комунікаційний процес, обмеження спілкування із зовнішнім середовищем. Результати опитування підтверджують, що надмірний рівень централізації призводить до спіралі залежності, посилення тиску на нижчі структури управління та подальшої централізації управління. Децентралізація забезпечує точність прийняття рішень, наближаючи прийняття рішень до точки виникнення проблеми, і дозволяє топ-менеджменту зосередитися на вирішенні стратегічних питань. Формалізація позитивно впливає на комунікаційний процес організацій на ранніх стадіях розвитку та зростання. Він організовує потік інформації та сприяє її стандартизації, сприяючи координації спілкування між учасниками мережі. Виникнення бар'єрів для надмірної формалізації в комунікаційному процесі залежить від розміру, зрілості та диверсифікації діяльності окремих організацій.
EN: The article aims to explore the role and essence of organizational barriers that arise in the process of communication within enterprises. It is established that organizational communication is the process of exchanging information and ideas within an organization with the goal of achieving common objectives. Among the five dimensions of organizational structure, organiza-tional centralization and formalization are identified as crucial for enhancing communication efficiency. It is demonstrated that the main organizational barriers in the communication process, stemming from incorrectly defined centralization scales, include the presence of excessive information resources at the top management level, lack of complete information at the operational level, underutilization of human capital at middle and lower management levels, a significant volume of incomplete informa-tion, the need to address operational tasks at the top management level, and low levels of organizational independence for lower-level units. Communication barriers associated with excessive formalization encompass the inability to provide unofficial explanations for discrepancies, limitations on the use of knowledge, obstacles to changes and innovations, barriers to integrat-ing employees and organizational units into the communication process, and restrictions on communication with the external environment. Survey results confirm that an excessive level of centralization leads to a spiral of dependency, increasing pressure on lower management structures and further centralization of management. Decentralization ensures the accuracy of decision-making, bringing decision-making closer to the point of problem occurrence, and allows top management to focus on resolving strategic issues. Formalization has a positive impact on the communication process of organizations in the early stages of de-velopment and growth. It organizes the flow of information and contributes to its standardization, facilitating the coordination of communication among network participants. The occurrence of barriers to excessive formalization in the communication process depends on the size, maturity, and diversification of the activities of individual organizations.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12090
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1393
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-18
Розташовується у зібраннях:№ 189

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lipych.pdf373,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.