Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12015
Назва: Моделювання взаємодій підприємств в умовах олігополії
Інші назви: The enterprises interactions modeling in the oligopoly type of mapket
Автори: Волкова, Валерія Валеріївна
Volkova, Valeriia
Дубровіна, К. В.
Dubrovina, K.
Ключові слова: олігополія
математичні моделі взаємодії
ставка дисконтування
функція попиту на товар
максимізація прибутку
чистий дисконтований дохід
дуополія
переслідувач
інноватор
oligopoly
mathematical modelling of interactions
demand function for a commodity
net present value
profit maximization
discount rate
pursuer
duopoly
innovator
Дата публікації: сер-2016
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Волкова В. В. Моделювання взаємодій підприємств в умовах олігополії / В. В. Волкова, К. К. Дубровіна // Економічний простір. – 2016. – № 112. – С. 5-16.
Короткий огляд (реферат): UK: Метою дослідження є застосування моделей взаємодій підприємств в умовах олігополії для отримання відповідних варіантів поведінки конкурентів, що прагнуть підвищити ефективність діяльності за рахунок розробки та випуску нових видів продукції. З цією метою у статті проаналізовано основні характеристики олігопольних ринків та визначено фактори, що впливають на поведінку олігополістів. Сформульовано задачу визначення характеристик взаємодії конкурентів в умовах олігополії з урахуванням проведення інноваційних заходів на основі моделей Курно і Штакельберга, коли один з дуополістів є інноватором, що першим здійснює випуск нової продукції на ринку, а інший – переслідувач. Виконано практичну реалізацію моделей дуополії для випадку взаємодії між підприємствами в динаміці впродовж трьої періодів. При цьому детально розглянуто попередні етапи цієї реалізації, пов’язані з побудуванням функції попиту на товар та обранням методу розрахунку ставки дисконтування відповідно до умов задачі. Все це дає можливість отримання адекватних результатів, що відповідають реально існуючої ситуації на ринку. Здійснено аналіз отриманих результатів стосовно оптимальних випусків продукції для кожного з трьох періодів взаємодії, прибутків дуополістів, галузевих випусків та ціни продукції, а також чистих дисконтованих доходів інноватора та переслідувача. Проведено аналіз моделей на чутливість. Результати досліджень, представлені в роботі, можуть бути використані у практичній діяльності підприємства олігопольної галузі, перед яким постає проблема розробки та просування на ринок інноваційного продукту.
EN: The objective of this study is to use models of enterprise interactions in an oligopoly in order to receive appropriate business strategies for the competitors aiming to increase enterprise efficiency through developing and manufacturing of new product types. For this purpose, the article analyzes key features of oligopolistic markets and defines factors, which influence firm behavior. The problem of calculating the characteristics of competitors’ interactions in an oligopoly while undertaking innovation activities is formulated. It is based on Cournot and Stackelberg’s models and deals with two players on the market: one is the innovator, who is the first to launch the newly developed product, and the other is his pursuer. A practical implementation of the models is executed for a case of dynamic firm interaction over the course of three periods. In addition, stages prior to the implementation, namely computing of demand function and choosing a method to calculate discount rate, are analyzed in explicit detail. The aforementioned steps provide the opportunity to receive adequate results, which correspond to a real market situation. The article features an analysis of the results, which include optimal quantities of output for each of the three periods of interaction, duopolists’ profits, industry outputs and product prices as well as net present values for enterprises of both innovator and pursuer. A sensitivity analysis for the described models is conducted. The results of this study can be utilized by oligopolistic enterprises dealing with development and launch of an innovative product on the market.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12015
Інші ідентифікатори: http://prostir.pdaba.dp.ua/archive/112/3.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 112

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Volkova.pdf359,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.