Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1197
Title: Організаційне забезпечення процесу управління репутаційним ризиком банків
Other Titles: Организационное обеспечение процесса управления репутацийным риском банков
Organizational support of management reputational risk banks
Authors: Христін, Артем Іванович
Христин, Артем Иванович
Khrystin, Artem
Keywords: банк
репутаційний ризик
ділова репутація
управління
організаційне забезпечення
інформаційна система
репутационный риск
деловая репутация
управление
информационная система
организационное обеспечение
bank
reputational risk
business reputation
management
organizational support
information system
Issue Date: Nov-2016
Citation: Христін А. І. Організаційне забезпечення процесу управління репутаційним ризиком банків / А. І. Христін // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2016. – № 4. – С. 366-370.
Abstract: UK: Статтю присвячено проблемам організації ефективного управління репутаційним ризиком сучасного банку. Обґрунтовано необхідність формування організаційно-інформаційного забезпечення процесів управління репутаційним ризиком. Поглиблено підходи до визначення завдань відділу маркетингу в управлінні репутаційними ризиками; запропоновано формування інформаційно-аналітичної бази даних для систематизації необхідної інформації щодо ділової репутації банку та методів її захисту.
RU: Статья посвящена проблемам организации эффективного управления репутационным риском современного банка. Обоснована необходимость формирования организационно-информационного обеспечения процессов управления репутационным риском. Углублены подходы к определению задач отдела маркетинга в управлении репутационными рисками; предложено формирование информационно-аналитической базы данных для систематизации необходимой информации по деловой репутации банка и методов ее защиты.
EN: Article deals with the problems of effective management of reputational risks of modern bank. The necessity of formation of organizational and information support management processes reputational risks. Profound approach to define the tasks of the marketing department to manage reputational risks; proposed the formation of informationanalytical database for organizing the necessary information about the business reputation of the bank and the methods of protection.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1197
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/4_2016/74.pdf
Appears in Collections:№ 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khrystin.pdf304,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.