Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11847
Title: Modern transformations of industrial marketing models in Ukraine
Other Titles: Сучасні трансформації моделей промислового маркетингу в Україні
Authors: Zhukov, Sviatoslav
Жуков, Святослав Августович
Kulinich, Tetiana
Кулініч, Тетяна Володимирівна
Nahorna, Olena
Нагорна, Олена Вікторівна
Keywords: масштабування
продаж продукції та послуг
відділ маркетингу
маркетингові технології
scaling
and service sales
marketing technologies
product
marketing department
Issue Date: Dec-2023
Publisher: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Citation: Zhukov S. Modern transformations of industrial marketing models in Ukraine / S. Zhukov, T. Kulinich, O. Nahorna // Економічний простір. – 2023. – № 188. – С. 95-100
Abstract: EN: In the conditions of active development of digital technologies and increased competition for consumers' spending, domestic industrial marketing has essentially shifted its focus towards qualitatively new tools and technologies to achieve marketing goals in the industrial sector. Under these conditions, it goes through a series of specific transformations, gradually evolving into a quite flexible system that uses adjusted strategies, reactive methods, and variable approaches to promote and sell products and services in the industrial market. Therefore, the article aims to study the nature and content of modern transformations in industrial marketing models in Ukraine. The research results highlight the fact that the contemporary transformations in industrial marketing models in Ukraine are characterized by the nature of change that emphasizes adjusted strategies, reactive methods, and adaptable approaches to meet the evolving demands of consumers, competitive pressures, and technological pos-sibilities. These transformations exhibit the following features: gradual hybridization of marketing methods and technologies by combining their traditional forms with innovative ones; an increase in the scalability of the internal marketing department; enhancing the strategic flexibility of marketing by developing the capability for automatic change generation, adapting market-ing strategies swiftly to new market conditions and opportunities.
UK: В умовах активного розвитку цифрових технологій та посилення конкуренції за витрати споживачів вітчизняний промисловий маркетинг суттєво змістив фокус у бік якісно нових інструментів і технологій для досягнення маркетингових цілей у промисловому секторі. У цих умовах вона проходить через ряд специфічних трансформацій, поступово перетворюючись на досить гнучку систему, яка використовує скориговані стратегії, реактивні методи та змінні підходи для просування та продажу товарів і послуг на промисловому ринку. Тому стаття спрямована на дослідження сутності та змісту сучасних трансформацій моделей промислового маркетингу в Україні. Результати дослідження підкреслюють той факт, що сучасні трансформації моделей промислового маркетингу в Україні характеризуються характером змін, які наголошують на скоригованих стратегіях, реактивних методах і адаптивних підходах для задоволення мінливих потреб споживачів, конкурентного тиску та технологічних можливостей. Ці перетворення виявляють такі ознаки: поступова гібридизація методів і технологій маркетингу шляхом поєднання їх традиційних форм з інноваційними; підвищення масштабованості відділу внутрішнього маркетингу; підвищення стратегічної гнучкості маркетингу шляхом розвитку здатності автоматичного генерування змін, швидкої адаптації маркетингових стратегій до нових ринкових умов і можливостей.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11847
Other Identifiers: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1356
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/188-16
Appears in Collections:№ 188

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhukov.pdf457,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.