Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11842
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВолик, С. В.-
dc.contributor.authorVolyk, Serhii-
dc.date.accessioned2024-01-24T09:15:21Z-
dc.date.available2024-01-24T09:15:21Z-
dc.date.issued2023-12-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1352-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/188-12-
dc.identifier.citationВолик С. В. Конкуренція: наукові підходи до визначення при побудові систем управління конкурентоспроможністю підприємств / С. В. Волик // Економічний простір. – 2023. – № 188. – С. 73-78uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11842-
dc.description.abstractUK: Стаття присвячена узагальненню наукової думки щодо сутності поняття «конкуренція» та окресленню її ознак у контексті побудови систем управління конкурентоспроможністю підприємства. Доведено, що для врахування та порівняння всіх аспектів і факторів, що впливають на рівень конкурентоспроможності підприємств, необхідно сформувати концепцію теоретичного підходу до визначення конкуренції як економічної категорії. Розкрито підходи до типів побудови ринку. Досліджено історичну концептуалізацію поняття «конкуренція» в економіці та визнано структурний підхід найбільш ефективним для визначення пріоритетних напрямків управління конкурентоспроможністю підприємств. Також виділено поведінковий підхід, заснований на концепції конкуренції за ресурси та диференціацію продукту, і функціональний підхід, який розглядає конкуренцію як мотивацію для інновацій. У контексті структурного підходу уточнюються критерії оцінки конкуренції, зокрема аналіз структури ринку за учасниками та їх ринковими частками. Обґрунтовано, що визначення концептуальних позицій розуміння конкуренції доцільно застосовувати в системному підході до визначення раціональних способів оцінки гостроти конкуренції, методів і прийомів ведення вимушеної боротьби за завоювання. ринків, визначення пріоритетних напрямів створення комплексу заходів стратегічного планування поведінки суб'єктів економічних відносин та їх конкурентоспроможності, як фактора забезпечення довгострокового розвитку в рамках ринкової взаємодії. Порівняння різних аспектів класифікації конкуренції дало змогу сконцентрувати методологічний спектр розробки системи управління конкурентоспроможністю зернових підприємств на актуальних пріоритетах шляхом розгляду цільових ринків збуту досліджуваних підприємств крізь призму особливості аграрних економічних відносин.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article is devoted to generalizing the scientific opinion on the essence of the concept of «competition» and the outline of its features in the context of constructing enterprise competitiveness management systems. It is proved that in order to take into account and compare all aspects and factors influencing the level of competitiveness of enterprises, it is necessary to form the concept of a theoretical approach to the definition of competition as an economic category. Approaches to types of market construction are disclosed. The historical conceptualization of the concept of «competition» in the economy was studied, and the structural approach was considered the most effective for determining the priority areas of managing the competitiveness of enterprises. Also highlighted is the behavioral approach based on the concept of competition for resources and product differen-tiation and the functional approach, which considers competition as a motivator for innovation. In the context of the structural approach, the criteria for assessing competition are clarified, particularly the analysis of the market structure by participants and their market shares. It is substantiated that the definition of conceptual points of view of the understanding of competition is expedient to be applied in a systematic approach to the determination of rational ways of assessing the intensity of competi-tion, methods, and techniques of conducting a compelling struggle for the conquest of markets, determination of priority direc-tives for the creation of complex measures for the strategic planning of the behavior of subjects of economic relations and their competitiveness, as a factor of ensuring long-term development within the framework of market interaction. The comparison of various aspects of the classification of competition made it possible to focus the methodological range of the development of the system of managing the competitiveness of grain-producing enterprises on actual priorities by considering the target sales markets of the studied enterprises through the prism of the peculiarities of agricultural economic relations.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherПридніпровська державна академія будівництва та архітектуриuk_UA
dc.subjectринокuk_UA
dc.subjectсистеми управлінняuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможність підприємствuk_UA
dc.subjectринкові механізмиuk_UA
dc.subjectконкуренціяuk_UA
dc.subjectmarket mechanismsuk_UA
dc.subjectcompetitiveness of enterprisesuk_UA
dc.subjectmanagement systemsuk_UA
dc.subjectcompetitionuk_UA
dc.subjectcompetitionuk_UA
dc.subjectmarketuk_UA
dc.titleКонкуренція: наукові підходи до визначення при побудові систем управління конкурентоспроможністю підприємствuk_UA
dc.title.alternativeCompetition: scientific approaches to determination when building competitiveness management systems of enterprisesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 188

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Volyk.pdf341,65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.