Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11569
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТютюнник, Вера Юрьевна-
dc.contributor.authorTiutiunnyk, Vera-
dc.date.accessioned2023-12-14T11:05:12Z-
dc.date.available2023-12-14T11:05:12Z-
dc.date.issued2014-09-
dc.identifierhttp://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/42121-
dc.identifier.citationТютюнник В. Ю. Анализ концептуальных подходов к проблеме реализации личностно–ориентированного подхода при обучении русского как иностранного / В. Ю. Тютюнник // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2014 – № 9. – С. 65-70uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11569-
dc.description.abstractRU: Дается краткий обзор основных тенденций и концептуальных подходов к проблеме реализации личностно ориентированного подхода в учебном процессе в высшей школе, анализируется актуальность использования данного подхода при изучении дисциплины «Русский язык как иностранный».uk_UA
dc.description.abstractEN: Of personality–oriented approach (POA) gradually established itself as a leading practice in high school, and today is increasingly asserting itself in the highest. It is the desire of researchers to develop ways to guide the learning process while maintaining the relative autonomy of each student the interest in motivational and strategic processes a student–centered approach to its characteristics such as strategic competence and motivational sphere of personality. The purpose of this article — the analysis of conceptual approaches to the implementation of the LLR in teaching Russian as a foreign language in higher educational institutions of technical profile. Modern innovative methods of teaching Russian as a foreign language include the development of activities of communicative competence, based on communicative–oriented approach [3, p. 11], namely the practical mastery of all kinds of speech and communicative use of RCTs in everyday business situations and in special; professional and vocational orientation; system for evaluating the degree of formation of the communicative competence of students of activity–based on the level of mastering a foreign language, as defined in the Common European Framework guidelines on language learning. Communicative competence, in accordance with which it is possible to determine the content vectors educational sphere «Foreign Language», consists of three main types: speech, language and socio–cultural.-
dc.language.isoruuk_UA
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»uk_UA
dc.subjectгуманистическая педагогикаuk_UA
dc.subjectличностно ориентированный подходuk_UA
dc.subjectсвобода выбораuk_UA
dc.subjectЯ–концепцияuk_UA
dc.subjectразвитие личностиuk_UA
dc.subjectиндивидуальностьuk_UA
dc.subjectсамоценностьuk_UA
dc.subjectситуация успехаuk_UA
dc.subjectличностьuk_UA
dc.subjectсамовыражениеuk_UA
dc.subjectsuccess situationuk_UA
dc.subjecthumanistic approach of pedagogiesuk_UA
dc.subjectlearner–centered approachuk_UA
dc.subjectindividualityuk_UA
dc.subjectpersonality developmentuk_UA
dc.subjectfree choiceuk_UA
dc.subjectpersonalityuk_UA
dc.subjectself–expressionuk_UA
dc.subjectself–valueuk_UA
dc.subjectI–conceptionuk_UA
dc.titleАнализ концептуальных подходов к проблеме реализации личностно–ориентированного подхода при обучении русского как иностранногоuk_UA
dc.title.alternativeActual aspects of Learner–Centered Approach realization in teaching Russian language as Foreignuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 09

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tiutiunnyk.pdf209,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.