Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1137
Title: Вплив комунікативної парадигми на управління національною туристичною системою
Other Titles: Влияние коммуникативной парадигмы на управление национальной туристической системой
Influence of communicative paradigms on governance of the national tourism system
Authors: Охріменко, Алла Григорівна
Охрименко, Алла Григорьевна
Okhrimenko, Alla
Keywords: національна туристична система
комунікативна парадигма
мультисуб’єктність
мультирівневість
інтерсуб’єктивність
национальная туристическая система
коммуникативная парадигма
мультисубьектность
мультииерархичность
интерсубъективность
national tourism system
communicative paradigm
multi subjectivity
multilevel character
intersubjectivity
Issue Date: Nov-2016
Citation: Охріменко А. Г. Вплив комунікативної парадигми на управління національною туристичною системою / А. Г. Охріменко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2016. – № 4. – С. 88-93.
Abstract: UK: У статті узагальнено основні положення комунікативної парадигми суспільних відносин, обґрунтовано специфічні прояви комунікативної парадигми в національній туристичній системі. Доведена доцільність використання ідей комунікативної парадигми в національній туристичній системі України для її ефективного розвитку та інтеграції до європейського простору.
RU: В статье обобщены основные положения коммуникативной парадигмы общественных отношений, обоснованы специфические проявления коммуникативной парадигмы в национальной туристической системе. Доказана целесообразность использования идей коммуникативной парадигмы в национальной туристической системе Украины с целью ее эффективного развития и интеграции в европейское пространство.
EN: The article summarizes the main provisions communicative paradigm of public relations. Substantiated specific manifestations of communicative paradigms in national tourism system. Proved the feasibility of using ideas communicative paradigms in national tourism system of Ukraine. The role of the principles of communication paradigm in the management model of «governance». It is noted that the implementation of ideas communicative paradigms in national tourism system of Ukraine will affect the performance and integration into the European space.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1137
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/4_2016/19.pdf
Appears in Collections:№ 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Okhrimenko.pdf211,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.