Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11099
Title: Електромобілізація в Західній Європі: причини та наслідки залежно від політики стимулювання різних країн
Other Titles: Electrobilization in Western Europe: causes and consequences depending on the incentive policies of diferent countries
Authors: Матусяк, Сергій Володимирович
Matusiak, Serhii
Бродовська, Оксана Григорівна
Brodovska, Oksana
Зварич, Ірина Ярославівна
Zvarych, Iryna
Keywords: циркулярна економіка
податкові стимули
електричні автомобілі
екологічність
автомобільна промисловість
cyclical economy
electric cars
environmental friendliness
automotive industry
tax incentives
Issue Date: Aug-2023
Publisher: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Citation: Матусяк С. В. Електромобілізація в Західній Європі: причини та наслідки залежно від політики стимулювання різних країн / С. В. Матусяк, О. Г. Бродовська, І. Я. Зварич // Економічний простір. – 2023. – № 186. – С. 62-69.
Abstract: UK: Ця стаття – частина дослідження тенденції безумовної зміни автомобільної промисловості та частини електро-енергетики, яка відбувається в теперішній час та трансформує світову економіку в майбутньому. Вона стосується переходу ринку автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння до автомобілів з електричними двигунами та акуму-ляторними системами живлення (BEV). Стаття розглядає причину переходу світового та європейського автопрому на електромобілі, динаміку цього процесу за минулі роки, а також методи стимулювання переходу на BEV в різних країнах Європи, в тому числі податкові пільги та інші засоби стимулювання купівлі екологічно чистих автомобілів.Мета. Визначення найбільш ефективних методів стимулювання ринку електричних авто для повторення позитив-ного досвіду в Україні. Методи дослідження. Для дослідження ефективності різних методів стимулювання попиту на електромобілі було проаналізовано основні стимули (податкові пільги, зменшення певних видів зборів, компенсація за купівлю BEV та електрозаправок, кешбек тощо) у різних країнах Європи (ЄС та EFTA). Ці стимули порівняли з наявними результатами на ринках електромобілів цих країн за останні роки та найближчий звітний період року. Зроблені висновки щодо ефективності стимулів. Результати. Аналіз показав, що найкращих показників поширення електричних автомобілів в країні досягли найбільш економічно розвинуті країни Європи, які знаходяться на півночі чи заході континенту. Окрім того, частка ринку електромобілів у порівнянні з традиційними авто з двигунами внутріш-нього згоряння більша там, де стимули впроваджувались вже давно, протягом десяти і більше років. Ці стимули були відчутними для споживача, який обирав авто з різними системами приводу. Перспективи подальших досліджень.Тенденція переходу на екологічно чисті транспортні засоби неминуча для Європи та України. Виходячи з досвіду впро-вадження електромобілізації в розвинутих країнах Європи, необхідно створити власну систему стимулів та пільг для переходу на електромобілі, визначити пріоритетні напрямки промисловості.
EN: Introduction. This article is part of a study of the trend of unconditional change in the automotive industry and part of the electric power industry, which is currently taking place and will transform the world economy in the future. It concerns the transition of the market of cars with internal combustion engines to cars with electric motors and battery power systems (BEVs). The article examines the reasons for the transition of the global and European automotive industry to electric vehicles, the dynamics of this process in recent years, as well as methods of stimulating the transition to BEVs in different European countries, including tax incentives and other means of stimulating the purchase of environmentally friendly cars. Objective. To determine the most effective methods of stimulating the electric car market to replicate the positive experience in Ukraine.Research methods. To study the effectiveness of various methods of stimulating demand for electric vehicles, the main incentives (tax breaks, reduction of certain types of fees, compensation for the purchase of BEVs and electric charging stations, cashback, etc.) in different European countries (EU and EFTA) were analyzed. These incentives were compared with the existing results of the electric vehicle market in recent years and the nearest reporting period of the year. Conclusions on the effectiveness of the incentives were drawn. Results. The analysis showed that the best rates of electric car adoption in the country were achieved by the most economically developed countries in Europe, which are located in the north or west of the continent. In addition, the market share of electric vehicles compared to traditional cars with internal combustion engines is higher where incentives have been introduced for a long time, for ten years or more. These incentives were tangible for consumers who chose cars with different drive systems. Prospects for further research. The trend of switching to environmentally friendly vehicles is inevitable for Europe and Ukraine. Based on the experience of introducing electromobilization in developed European countries, it is necessary to create our own system of incentives and benefits for the transition to electric vehicles, to determine the priority areas of the industry.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11099
Other Identifiers: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1292
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/186-11
Appears in Collections:№ 186

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Matusiak.pdf447,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.