Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1078
Title: Витрати на збутову діяльність вугледобувних підприємств України: оцінювання та прогноз
Other Titles: Расходы на сбытовую деятельность угледобывающих предприятий Украины: оценивание и прогноз
The cost of marketing activities of coal mining enterprises of Ukraine: assessment and forecast
Authors: Залознова, Юлія Станіславівна
Залознова, Юлия Станиславовна
Zaloznova, Yuliia
Трушкіна, Наталія Валеріївна
Трушкина, Наталия Валерьевна
Trushkina, Nataliia
Keywords: вугледобувне підприємство
собівартість
ціна
витрати на збут
товарна вугільна продукція
реалізована вугільна продукція
статистичний аналіз
оцінювання
прогнозування
методи
угледобывающее предприятие
себестоимость
цена
затраты на сбыт
товарная угольная продукция
реализованная угольная продукция
статистический анализ
оценка
прогнозирование
методы
coal mining enterprise
cost
price
distribution costs
product coal products
coal products implemented
assessment
forecasting methods
statistical analysis
Issue Date: Jul-2016
Citation: Залознова Ю. С. Витрати на збутову діяльність вугледобувних підприємств України: оцінювання та прогноз / Ю. С. Залознова, Н. В. Трушкіна // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2016. – № 2. – С. 224-229.
Abstract: UK: Оцінено показники збутової діяльності вугледобувних підприємств України. Розраховано коефіцієнт кореляції рангу Спірмена для виявлення кореляційного зв’язку між собівартістю та ціною 1 т товарної вугільної продукції по Україні; коефіцієнти Фехнера – між повною собівартістю та витратами на організацію збутової діяльності, витратами на збут 1 т товарної та реалізованої вугільної продукції.
RU: Оценены показатели сбытовой деятельности угледобывающих предприятий Украины. Рассчитан коэффициент корреляции ранга Спирмена для выявления корреляционной связи между себестоимостью и ценой 1 т товарной угольной продукции по Украине; коэффициенты Фехнера – между полной себестоимостью и расходами на организацию сбытовой деятельности, расходами на сбыт 1 т товарной и реализованной угольной продукции.
EN: Assessed the marketing performance of coal enterprises of Ukraine. The calculated correlation coefficient of rank Spearman correlation to identify the correlation between the cost and price of 1 ton of marketable coal production in Ukraine; the coefficients of the Fechner – between full cost and cost of organizing sales activities, distribution costs of 1 ton of product and sales of coal products.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1078
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/2_2016/43.pdf
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaloznova.pdf398,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.