Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1059
Title: Методологічні основи розробки маркетингової концепції розвитку підприємств
Other Titles: Методологические основы разработки маркетинговой концепции развития предприятий
Methodological bases of development marketing concept of enterprises
Authors: Ковінько, Олена Миколаївна
Ковинько, Елена Николаевна
Kovinko, Olena
Пятківський, ладислав Валерійович
Пятковский, Владислав Валерьевич
Piatkivskyi, Vladyslav
Keywords: маркетингова концепція
функції маркетингової діяльності
напрямки маркетингової орієнтації підприємств
маркетинговая концепция
функции маркетинговой деятельности
направления маркетинговой ориентации предприятий
marketing concept
areas of marketing companies
function of marketing activities targeting
Issue Date: Jul-2016
Citation: Ковінько О. М. Методологічні основи розробки маркетингової концепції розвитку підприємств / О. М. Ковінько, В. В. Пятківський // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2016. – № 2. – С. 167-171.
Abstract: UK: Розглянуто процес формування маркетингової концепції розвитку підприємств в умовах перехідної економіки. Визначено взаємозв’язок концепції маркетингу, маркетингової орієнтації та маркетингової діяльності підприємства. Розроблено рекомендації вітчизняним підприємствам щодо формування власної маркетингової концепції розвитку, спрямованої на посилення конкурентних позицій.
RU: Рассмотрен процесс формирования маркетинговой концепции развития предприятий в условиях переходной экономики. Определена взаимосвязь концепции маркетинга, маркетинговой ориентации и маркетинговой деятельности предприятия. Разработаны рекомендации отечественным предприятиям по формированию собственной маркетинговой концепции развития, направленной на усиление конкурентных позиций.
EN: The article examines the process of forming the marketing concept of enterprise development in transition economies. Correlation marketing concept, marketing orientation and marketing activities of the company. Recommendations on domestic enterprises form their own marketing concept development aimed at strengthening competitive position.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1059
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/2_2016/32.pdf
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovinko.pdf291,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.