Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10221
Title: Дилема двозначності у розумінні персонального бренду
Other Titles: Dilemma of ambiguity in personal brand understanding
Authors: Калинець, Катерина Сергіївна
Kalynets, Kateryna
Keywords: соціальна мережа
персональний бренд
блогер
поведінка споживачів
цільова аудиторія
social network
blogger
consumer behavior
target audience
personal brand
Issue Date: Feb-2023
Publisher: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Abstract: UK: Інформатизація всіх сфер діяльності сучасної людини і бурхливий розвиток нових інформаційно-комунікаційних технологій створюють сприятливі умови для реалізації програм оперативного доступу до віддалених матеріальних та інтелектуальних ресурсів, розподіленим по всій земній кулі. Однак, нині люди стали обережніше ставитися до власної присутності в Інтернеті, і особливо в соціальних мережах. Застосовуючи якісний методологічний підхід, у даній статті досліджується індивідуальне ставлення споживачів до поведінки в соціальних мережах (ПСМ). Через призму розвитку персонального бренду розуміється, що люди прагнуть створити задовільну презентацію бажаного «я». Також значне занепокоєння ПСМ полягає в тому, щоб зберегти сприйняття громадськістю своєї ідентичності. Страх неправильного сприйняття пов'язується з суперечливими думками перед цільовою аудиторією. Виходячи за рамки кар’єрного зростання, дослідження допомагає зрозуміти, як занепокоєння особистим брендом впливає на ПСМ. Отримані результати допомагають отримати більше знань про споживачів з точки зору їх залучення до маркетин-гової комунікації.
EN: Informatization of all areas of modern human activity and the rapid development of new information and communication technologies create favorable conditions for the implementation of programs of operational access to remote material and intel-lectual resources distributed throughout the globe. Over the past decade, social media has changed the way people, communi-ties, and organizations create, share, and consume information from each other and businesses. However, today people have become more careful about their presence on the Internet, especially on social networks. It is becoming increasingly clear that social media poses enormous risks to individuals, communities, companies, and even society as a whole. Examples of such risks in social media include cyberbullying, addictive use, trolling, online witch-hunts, fake news, and privacy violations. The cred-ibility of our study was enhanced by detailed data collection aimed at obtaining a deeper understanding of the phenomena of personal perception of social networks based on primary data obtained from interviews with social network experts and second-ary data from the analysis of a large amount of secondary data (industry reports, press releases, eSports columns, and blogs). Using a reverse approach with primary and secondary data, we were able to ensure that all information based on the secondary data set was consistent with the expert interviews, and this was the basis for our interviewee research. As part of this process, we asked our interviewees to describe the motivational factors behind their involvement in social networks. The main goal of this study was based on the multidimensionality and duality of individual perceptions of social networks. Applying a qualita-tive methodological approach, the article investigates the individual attitude of consumers toward behavior in social networks (SNS). Through the prism of personal brand development, it is understood that people strive to create a satisfactory presentation of the desired self. At the same time, an important criterion of individual behavior in social networks is the preservation of public perception of one's identity. The fear of being unclear is associated with conflicting opinions in front of the target audience. In addition to promotion, the research helps to understand how personal brand interests influence social perception. The obtained results help to gain more knowledge about consumers from the point of view of their involvement in marketing communication.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10221
Other Identifiers: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1215
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/183-11
Appears in Collections:№ 183

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalynets.pdf339,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.