00 DSpace/Manakin Repository

Дефініція сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Каламан, Ольга Борисівна
dc.contributor.author Kalaman, Olha
dc.contributor.author Дишкантюк, Оксана Володимирівна
dc.contributor.author Dyshkantiuk, Oksana
dc.contributor.author Власюк, ‪Карина Вікторівна
dc.contributor.author Vlasiuk, Karyna
dc.date.accessioned 2023-02-14T18:15:20Z
dc.date.available 2023-02-14T18:15:20Z
dc.date.issued 2022-12
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1191
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/182-9
dc.identifier.citation Каламан О. Б. Дефініція сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства / О. Б. Каламан, О. В. Дишкантюк, К. В. Власюк // Економічний простір. – 2022. – № 182. – С. 67-72 en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9864
dc.description.abstract UK: Метою статті було з’ясування дефініції сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства. Запропонована мета була досягнута шляхом вивчення та систематизації на-укових здобутків дослідників щодо ефективного управління комунікаційним процесом із клієнтами шляхом раціональ-ного використання маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства. Управління маркетинговими комунікаціями на підприємствах готельно-ресторанного господарства часто зосереджуються на взаємозв'язку між різними маркетинговими заходами та різними аспектами взаємовідносин з клієнтами. У статті сформульовано висновки та запропонований напрям подальших досліджень. Результати дослідження сприяють ро-зумінню взаємовідносин між споживачем і підприємством готельно-ресторанного господарства, створюють основу для управління маркетингом. en_US
dc.description.abstract EN: The aim of the article was to clarify the definition of the essence of marketing communications management in the hotel and restaurant industry. The proposed goal was achieved by studying and systematizing the scientific achievements of researchers on the effective management of the communication process with customers through the rational use of marketing communications in the hotel and restaurant industry. Marketing communications management in the hotel and restaurant industry often focuses on the relationship between different marketing activities and different aspects of customer relationships. The article formulates conclusions and suggests directions for further research. As noted, existing research provides a solid theoretical basis for study-ing the multidimensional relationship between the enterprise and its customers. Marketing strategies are designed to develop customer relationships and ultimately the financial value of customers through their impact on customer acquisition, retention, expansion and churn. Marketing research in the hospitality industry has extensively studied the relationship between various marketing activities and specific aspects of customer relationships, such as customer loyalty and retention. However, there is a lack of research that comprehensively examines the relationship between customer relationship dimensions and managerial ac-tions or customer lifetime value. Such research will help to develop more theoretical measures of the impact of marketing activi-ties in the hotel and restaurant industry. The results of the study contribute to our understanding of the relationship between the consumer and the enterprise in the hospitality industry and create a basis for future strategic management regarding marketing research in the hospitality industry and customer relationships. Although the concept of customer relationships has existed for a long time, it has not been studied as a multidimensional construct. Hospitality researchers have tended to focus on measuring specific aspects of customer relationships, such as customer commitment or loyalty.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject менеджмент en_US
dc.subject управління маркетингом en_US
dc.subject менеджмент маркетингових комунікацій en_US
dc.subject споживач послуг en_US
dc.subject підприємства готельно-ресторанного господарства en_US
dc.subject marketing communications management en_US
dc.subject consumer of services en_US
dc.subject marketing management en_US
dc.subject management en_US
dc.subject hotel and restaurant enterprises en_US
dc.title Дефініція сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства en_US
dc.title.alternative Definition of the essence of marketing communications management in the hotel and restaurant industry en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу