00 DSpace/Manakin Repository

Особливості формування маркетингових комунікацій з поколінням Z

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пономаренко, Ігор Віталійович
dc.contributor.author Ponomarenko, Ihor
dc.contributor.author Литовченко, А. Г.
dc.contributor.author Lytovchenko, Anna
dc.date.accessioned 2023-02-13T08:28:21Z
dc.date.available 2023-02-13T08:28:21Z
dc.date.issued 2022-11
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/36_2022/15.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.36-13
dc.identifier.citation Пономаренко І. В. Особливості формування маркетингових комунікацій з поколінням Z / І. В. Пономаренко, А. Г. Литовченко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 36. – С. 83-86. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9846
dc.description.abstract UK: У статті досліджено особливості побудови маркетингових стратегія для покоління Z в умовах діджиталізації. Розкрито основні передумови трансформації структури суспільства внаслідок демографічних процесів. Встановлено взаємозв’язок між інтенсивністю запровадження інновацій та здатністю нових поколінь оперативно пристосовуватись до передових технологій. Визначено наявність в сучасному світі двох поколінь споживачів молодших вікових груп, покоління Z та альфа, які у перспективі займуть лідируючі позиції серед споживачів основних груп товарів та послуг. Розкрито основні передумови переходу певної частини представників генерації Z до працездатного віку та формування платоспроможного попиту на продукцію брендів внаслідок отримання достатнього рівня доходів. Представлено особливості взаємодії між компаніями та представниками покоління Z, які використовуються для побудови ефективних маркетингових стратегій у цифровому середовищі. en_US
dc.description.abstract EN: The article examines the peculiarities of building marketing strategies for Generation Z in the conditions of digitalization. The main prerequisites for the transformation of society structure as a result of demographic processes are revealed. The relationship between the intensity of the introduction of innovations and the ability of new generations to quickly adapt to advanced technologies has been established. Two generations existence of younger age groups consumers, Generation Z and alpha, which in the future will occupy leading positions among consumers of the main groups of goods and services, has been determined. The main prerequisites for the transition of Generation Z certain part representatives to the working age and the formation of a solvent demand for brand products due to obtaining a sufficient level of income have been revealed. Features of interaction between companies and representatives of Generation Z, which are used to build effective marketing strategies in the digital environment, are presented. The expediency of using a personalized approach to each of this generation representatives has been determined, which contributes to the formation of a positive attitude towards the brand and provides an opportunity to establish interaction in the long term. The importance of using relevant content to form effective communications with representatives of Generation Z has been proven, primarily photo and video content. It has been established that the primary social media for engaging with Generation Z are TikTok and Instagram, as well as YouTube. The feasibility of using a digital marketing tools system to reach the maximum possible number of potential users of younger age groups has been proven. The need for constant cooperation with representatives of Generations Z and alpha is substantiated, which opens up significant prospects for brands in future periods of time due to the formation of loyalty among the consumers’ specified group. It has been established that the reorientation to the digital environment and the introduction of innovative technologies have led to the emergence of virtual influencers, who are very popular among representatives of Generation Z.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject комунікації en_US
dc.subject контент en_US
dc.subject оптимізація en_US
dc.subject покоління Z en_US
dc.subject цифровий маркетинг en_US
dc.subject соціальні мережі en_US
dc.subject цільова аудиторія en_US
dc.subject communications en_US
dc.subject content en_US
dc.subject optimization en_US
dc.subject generation Z en_US
dc.subject digital marketing en_US
dc.subject social networks en_US
dc.subject target audience en_US
dc.title Особливості формування маркетингових комунікацій з поколінням Z en_US
dc.title.alternative Features of forming marketing communications with generation Z en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу