00 DSpace/Manakin Repository

Сучасні тенденції та особливості просування бізнесу у соціальних мережах

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мостова, Анастасія Дмитрівна
dc.contributor.author Mostova, Anastasiia
dc.date.accessioned 2023-02-08T11:39:14Z
dc.date.available 2023-02-08T11:39:14Z
dc.date.issued 2022-11
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/36_2022/14.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.36-12
dc.identifier.citation Мостова А. Д. Сучасні тенденції та особливості просування бізнесу у соціальних мережах / А. Д. Мостова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 36. – С. 76-82. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9831
dc.description.abstract UK: Проведено дослідження тенденцій розвитку соціальних мереж як інструменту для комунікацій та визначено потенціал для просування бізнесу. Виявлено переваги, які надають інструменти соціальних медіа для формування та розвитку системи цифрових маркетингових комунікацій. Розкрито особливості соціальних мереж та показано їх роль у формуванні цифрової маркетингової стратегії та SMM стратегії як її невід’ємної складової. Доведено, що ефективне просування бізнесу в соціальних мережах потребує планування, інформаційно-аналітичного забезпечення, контент-маркетингу, моніторингу та контролю, що можливо при розробці стратегії SMM. Запропоновано авторську схему формування стратегії просування бізнесу в соціальних мережах, яка включає бізнес-цілі, завдання, аналітичну складову, управління просуванням у соціальних медіа, систему моніторингу та оцінювання ефективності. en_US
dc.description.abstract EN: A deep research of trends in the development of social media as a communication tool was conducted. The potential of social media for business promotion was determined. It is shown that modern scientific sources do not sufficiently reveal the issue of promoting companies in social media. The most promising social networks for effective communications and business promotion have been studied. The advantages provided by social media tools for the formation and development of the system of digital marketing communications have been revealed. The peculiarities of social media are systematized. The role of social media in the formation of digital marketing strategy and SMM strategy as its integral component is shown. It has been proven that effective promotion of business in social media requires planning, information and analytical support, content marketing, monitoring and control. These tools should be the basics of development an SMM strategy. The advantages of social media as an analytical tool that allows managers to broadcast advertisements to specific target audiences are given. It is shown that creating an SMM strategy requires following general recommendations for strategic planning in digital marketing, researching the competitive environment, and taking into account the interests of the target audience and the specifics of business promotion in social media. An author’s scheme for the formation of a business promotion strategy in social media is proposed. It includes business goals, tasks, an analytical component, management of promotion in social media, a monitoring and performance evaluation system. It is shown that an effective SMM strategy requires a system of KPIs that must correspond to the strategic marketing goals of the company in the digital environment and the goals of promotion in social networks.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject просування бізнесу en_US
dc.subject соціальні мережі en_US
dc.subject цільова аудиторія en_US
dc.subject стратегія SMM en_US
dc.subject контент- маркетинг en_US
dc.subject таргетована реклама en_US
dc.subject управління комунікаціями en_US
dc.subject business promotion en_US
dc.subject social networks en_US
dc.subject target audience en_US
dc.subject SMM strategy en_US
dc.subject content marketing en_US
dc.subject targeted advertising en_US
dc.subject communication management en_US
dc.title Сучасні тенденції та особливості просування бізнесу у соціальних мережах en_US
dc.title.alternative Current trends and features of business promotion in social media en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу