00 DSpace/Manakin Repository

Культурна етика ділового спілкування як основа взаємодії між основними учасниками на ринку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бєлкін, Ігор Володимирович
dc.contributor.author Belkin, Ihor
dc.contributor.author Гонтарук, Ярослав Вікторович
dc.contributor.author Hontaruk, Yaroslav
dc.contributor.author Трапаідзе, Софія Мурадівна
dc.contributor.author Trapaidze, Sofiya
dc.date.accessioned 2023-02-08T08:24:08Z
dc.date.available 2023-02-08T08:24:08Z
dc.date.issued 2022-11
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/36_2022/9.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.36-7
dc.identifier.citation Бєлкін І. В. Культурна етика ділового спілкування як основа взаємодії між основними учасниками на ринку / І. В. Бєлкін, Я. В. Гонтарук, С. М. Трапаідзе // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 36. – С. 45-49. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9817
dc.description.abstract UK: У науковій роботі розглянуто типову специфіку сучасних прийомів ділового спілкування як у цілому так і на конкретних прикладах. Авторами визначено ключові класифікаційні ознаки, функції, види, рівні, підходи, методи та моделі етики ділового спілкування. Проаналізовано характерні показники щодо створення умов ефективної діяльності соціальних груп та успішної комунікації суб’єктів ділового процесу. Запропоновані рекомендації дозволять визначати прийоми рішення конкретних цілей, сприятимуть створенню позитивної атмосфери в колективі, дозволять досягати ухвалених рішень з високою результативністю, оскільки враховують типові аспекти соціо-психологічних принципів. Адже як свідчить ринкова практика – все розпочинається і у подальшому базується на комунікації. Практичний, індивідуальний та якісний рівень комунікаційного процесу є запорукою успіху. en_US
dc.description.abstract EN: The relevance of the research topic is primarily due to the development of scientific and technical progress and the globalization of market processes in the modern postmodern world. It has long been established by market practice: everything starts with communication. A practical, individual and high-quality level of the communication process is the key to success. The purpose of the work is to define, characterize and analyze the classic methods of modern communication culture. Tasks of scientific work: focus attention on the philosophical, ethical, psychological foundations of business communication, as well as its norms, rules, ways of application in different conditions of labor activity; emphasize the analysis of individual situations, characterizing the types of behavior of people and the level of their morality; define and characterize the functions, types and levels of business communication, learn to define them according to the individual characteristics of the interlocutors; to learn to apply in practice the described methods and means in the process of communication with compatriots and foreign partners during individual or collective conversations, in speeches before various audiences, at negotiations, when resolving conflicts. The scientific research emphasizes not only the ethics of business communication as the only object of market relations. Attention is also paid to all accompanying factors of influence, which in turn exert a considerable influence on this multifaceted and deep process of the market and society. The close relationship between the ethics of business communication and other processes taking place in the market is highlighted, the result of which, in turn, directly depends on the organization of the communication process. The team of authors offers a separate algorithm of the communication process, which, in their opinion, is the key to successful business negotiations. Conducting their own analysis of scientific research materials, the authors highlight their own, author's methods for the effectiveness of achieving results, using a specific sequence of actions. Attention is drawn to the practicality and expediency of using just such a method.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject етика en_US
dc.subject комунікація en_US
dc.subject культура en_US
dc.subject метод en_US
dc.subject ринок en_US
dc.subject ділове спілкування en_US
dc.subject результат en_US
dc.subject ethics en_US
dc.subject communication en_US
dc.subject culture en_US
dc.subject method en_US
dc.subject market en_US
dc.subject business communication en_US
dc.subject result en_US
dc.title Культурна етика ділового спілкування як основа взаємодії між основними учасниками на ринку en_US
dc.title.alternative Cultural ethics of business communication as the basis of interaction between main market participants en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу