00 DSpace/Manakin Repository

Ідентифікація та управління ризиками в маркетинговій діяльності

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Карпенко, Лариса Федорівна
dc.contributor.author Karpenko, Larysa
dc.contributor.author Чорненька, Людмила Миколаївна
dc.contributor.author Chornenka, Liudmyla
dc.date.accessioned 2022-12-12T09:14:52Z
dc.date.available 2022-12-12T09:14:52Z
dc.date.issued 2022-04
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1112
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/180-8
dc.identifier.citation Карпенко Л. Ф. Ідентифікація та управління ризиками в маркетинговій діяльності / Л. Ф. Карпенко, Л. М. Чорненька // Економічний простір. – 2022. – № 180. – С. 54-57 en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9590
dc.description.abstract UK: Соціально-економічні процеси формують велику кількість різноманітних видів ризиків. Серед таких ризиків марке-тингові, які відідграють важливу роль в діяльності підприємств та компаній. Ідентифікація маркетингових ризиків полягає у визначенні їх видів та характристиці природи виникнення, а процес управління маркетинговими ризиками дозволяє мінімізувати ризик.Маркетинговий ризик зумовлює загрозу збитків та недоотримання прибутків у результа-ті реалізації видів діяльності, які впроваджуються на основі маркетингових рішень. Маркетингові дослідження спря-мовані на зниження ризиків діяльності підприємств і є джерелом необхідної інформації для прийняття управлінських рішень та їх реалізації. Проте, сьогодні досить мало фахівців в галузі управління ризиками займаються проблемами управління маркетинговими ризиками. У статті розглянуто процес ідентифікації маркетингових ризиків та охарак-теризовано етапи управління ризиками в маркетинговій діяльності. en_US
dc.description.abstract EN: Risks are inherent in all types of enterprise activities, so it is worth talking about marketing risks or marketing risks. In the activities of enterprises marketing risks play a significant role, however, they insufficiently researched. Risks in the field of marketing activities are necessary interpreted as a separate function of marketing management, due to the uncertainty of the factors of the internal and external environment of the enterprise when making marketing decisions. Standard risk assessment techniques can be used to identify and assess marketing risks. Identification and assessment of marketing risks is carried out at the stage of marketing analysis, and their neutralization at the stage of operational marketing. At the stage of marketing analysis, marketing risks are identified and evaluated. The stages of marketing research in the risk management process are the definition of marketing research goals, the development of tasks, the evaluation of marketing information, the organization and planning of marketing research and its implementation, the development of recommendations, the preparation of a report and the presentation of results. Since there is every reason to believe that the level of risk and uncertainty both in the world and in the Ukrainian economy will only grow over time, the problem of effective risk management becomes urgent. At the same time, the goal of such management is not to reduce risk as such, but to ensure the most attractive ratio for the investor between expected income and risk. Risk management in market conditions is an integral element of assessing the market situation during market-ing research, for identifying and forecasting the market situation, assessing the market situation. One of the ways to minimize marketing risks is the process of optimizing production costs and product promotion costs as an element of marketing product policy, which will allow for the formation of correct management decisions. The article examines the process of identifying marketing risks and characterizes the stages of risk management in marketing activities.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject маркетингові дослідження en_US
dc.subject ідентифікація ризиків en_US
dc.subject ризик en_US
dc.subject маркетингові ризики en_US
dc.subject marketing research en_US
dc.subject risk en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject marketing risks en_US
dc.subject risk identification en_US
dc.title Ідентифікація та управління ризиками в маркетинговій діяльності en_US
dc.title.alternative Identification and management of risks in marketing activities en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу