DSpace Repository

Нові підходи до підвищення конкурентоспроможності освітніх послуг у сфері вищої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Станкевич, Ірина Володимирівна
dc.contributor.author Stankevych, Iryna
dc.contributor.author Сакун, Ганна Олександрівна
dc.contributor.author Sakun, Hanna
dc.contributor.author Козир, А. О.
dc.contributor.author Kozyr, Anastasiia
dc.date.accessioned 2022-09-12T07:15:13Z
dc.date.available 2022-09-12T07:15:13Z
dc.date.issued 2022-02
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/34_2022/25.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.34-23
dc.identifier.citation Станкевич І. В. Нові підходи до підвищення конкурентоспроможності освітніх послуг у сфері вищої освіти / І. В. Станкевич, Г. О. Сакун, А. О. Козир // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 34. – С. 139-144. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8877
dc.description.abstract UK: Сучасна вища освіта характеризується високою конкуренцією освітніх послуг. Функціонування ВНЗ у ринковому середовищі передбачає його підприємницьку активність, яка націлена на широке залучення споживачів освітніх послуг. Стратегія ВНЗ полягає у тому, щоб, на основі аналізу чинників зовнішнього середовища та складників свого конкурентного потенціалу перетворити його на реальні конкурентні переваги у вигляді конкурентоспроможних освітніх послуг та програм. У роботі розглянуто інноваційні підходи до управління конкурентоспроможністю вищого навчального закладу на ринку освітніх послуг. Доведено, що у ринкових умовах конку- рентної боротьби кожен ВНЗ має реалізовувати свою індивідуальну систему менеджменту, диверсифікувати набір та зміст освітніх послуг, упроваджувати маркетингові аспекти освітньої та наукової діяльності для залучення споживачів та підвищення конкурентоспроможності у сучасних умовах розвитку освітнього ринку. en_US
dc.description.abstract EN: Modern higher education is characterized by high competition provided educational services. The functioning of the university in a market environment implies its entrepreneurial activity, which is aimed at the wide involvement of consumers of educational services. The strategy of the university is to transform it into real competitive advantages in the form of competitive educational services and programs based on the analysis of environmental factors and the components of its competitive potential. The innovation policy strategy defines the general direction of the vision, mission, long-term goals of the innovation policy of the university, based on the philosophy of its development and the needs of consumers of educational services, based on his intellectual potential as the basis of life. In its innovation development policy, each university needs to determine why and how it should develop at the present time in order to realize the vision, mission and achieve the desired goals in the future. The paper considers innovative approaches to managing the competitiveness of a higher educational institution in the educational services market. It has been proved that in competitive market conditions, each university must implement its own individual management system, diversify the range and content of educational services, master the marketing aspects of educational and scientific activities in order to attract consumers and increase competitiveness in the modern conditions of educational market development. The paper also substantiates that the problems of ensuring the competitiveness of universities and the choice of a strategy for their activities in the conditions of regional competition is an important issue not only within the framework of a single higher educational institution, but also for the region and the state as a whole. Solving the tasks of optimizing the activities of educational institutions as independent units in the market of educational services as a result will contribute to the harmonious development of both a single university and the higher education system as a whole, which will inevitably have a positive impact on the overall level of training of qualified specialists in this field of activity.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject конкурентоспроможність en_US
dc.subject освіта en_US
dc.subject послуги en_US
dc.subject вищий навчальній заклад en_US
dc.subject якість en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject менеджмент en_US
dc.subject бізнес-функції en_US
dc.subject споживач en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject education en_US
dc.subject services en_US
dc.subject higher education institution en_US
dc.subject quality en_US
dc.subject innovation en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject management en_US
dc.subject business functions en_US
dc.subject consumer en_US
dc.title Нові підходи до підвищення конкурентоспроможності освітніх послуг у сфері вищої освіти en_US
dc.title.alternative New approaches to increase the competitiveness of educational services in higher education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account