DSpace Repository

Роль маркетингових діджитал-технологій у роботі маркетплейсів

Show simple item record

dc.contributor.author Ніколаєнко, Ірина Володимирівна
dc.contributor.author Nikolaienko, Iryna
dc.contributor.author Громова, А. О.
dc.contributor.author Hromova, Anna
dc.date.accessioned 2022-09-12T06:01:08Z
dc.date.available 2022-09-12T06:01:08Z
dc.date.issued 2022-02
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/34_2022/23.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.34-21
dc.identifier.citation Ніколаєнко І. В. Роль маркетингових діджитал-технологій у роботі маркетплейсів / І. В. Ніколаєнко, А. О. Громова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 34. – С. 128-133. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8867
dc.description.abstract UK: Дослідження присвячено важливості використання діджитал-технологій для забезпечення сталого розвитку маркетплейсів. Уточнюється визначення поняття діджитал-технології та встановлюється її сутність як соціально-економічного явища. Окреслено важливість електронної комерції, її продуктів та гравців. Проаналізовано цифрові процеси та описано їхню концептуальну роль у сталому розвитку. Ключовою роллю сталого розвитку виявилося розумне зростання, засноване на знаннях, інноваціях та інклюзивних рішеннях, яке акцентується на людській ролі цифрових технологій в економіці соціально орієнтованих країн. Досліджено актуальність використання сучасних інструментів цифрового маркетингу, а саме маркетплейсів. Охарактеризовано поняття «маркетплейси», висвітлено його види, основні характеристики та переваги застосування. Виділено основні переваги, недоліки та характеристики його застосування в розвитку електронної комерції. Для цього рекомендується оцінити поточний стан розвитку Інтернет-платформ на вітчизняному ринку та визначити їх майбутні можливості. Маркетплейси це вебплатформа електронної комерції, яка допомагає продавцям і потенційним покупцям знаходити та взаємодіяти один з одним в Інтернеті. Ця модель однаково стосується як продавців товарів, так і тих, хто надає послуги. en_US
dc.description.abstract EN: The study focuses on the importance of using digital technologies to ensure the sustainable development of marketplaces. It clarifies the definition of digital technology and establishes its essence as a socio-economic phenomenon. Highlights the importance of e-commerce, its products and players. Digital processes are analyzed and their conceptual role in sustainable development is described. The influence of different forms of digital technologies on the formation of various components of sustainable development in Ukraine is considered. The key role of sustainable development has been smart growth based on knowledge, innovation and inclusive solutions, which emphasizes the human role of digital technologies in the economies of socially oriented countries. In modern society, including Ukraine, the Internet environment is objectively becoming increasingly important for achieving marketing goals. The market model is relevant for many industries, as it is an easy way to expand your business without significantly increasing costs. World practice shows that most of the companies that become marketplaces are e-commerce players, large retailers, postal and logistics operators, financial institutions and IT companies. The relevance of the use of modern digital marketing tools, namely: marketplaces, has been studied. The concept of "marketplaces" is described, its types, main characteristics and advantages of application are highlighted. Highlight the main advantages, disadvantages and characteristics of its application in the development of e-commerce. To do this, it is recommended to assess the current state of development of Internet platforms in the domestic market and determine its future opportunities. Marketplaces is an e-commerce web platform that helps sellers and potential buyers find and interact with each other on the Internet. This model applies equally to sellers of goods and those who provide services. Of course, the e-commerce market today is one of the fastest growing. As a result, a variety of online stores and marketplaces quickly became popular, where you can find information about products and reviews from previous customers. So, in order to keep up with the times, trade organizations need to compromise, change their rules, revise the principles of doing business and learn new ways to sell goods and services.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject маркетплейси en_US
dc.subject діджитал-технології en_US
dc.subject таргет en_US
dc.subject електронна комерція en_US
dc.subject цифровий маркетинг en_US
dc.subject електронний магазин en_US
dc.subject онлайн-компанії en_US
dc.subject marketplaces en_US
dc.subject digital technologies en_US
dc.subject tagret en_US
dc.subject electric commerce en_US
dc.subject digital marketing en_US
dc.subject e-shop en_US
dc.subject online companies en_US
dc.title Роль маркетингових діджитал-технологій у роботі маркетплейсів en_US
dc.title.alternative The role of marketing digital technologies in the work of market places en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account