DSpace Repository

Діловий туризм як важливий напрям економічної діяльності в розвитку Китаю

Show simple item record

dc.contributor.author Кацемір, Яна Віталіївна
dc.contributor.author Katsemir, Yana
dc.date.accessioned 2022-07-20T08:26:22Z
dc.date.available 2022-07-20T08:26:22Z
dc.date.issued 2022-02
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/34_2022/4.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.34-2
dc.identifier.citation Кацемір Я. В. Діловий туризм як важливий напрям економічної діяльності в розвитку Китаю / Я. В. Кацемір // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 34. – С. 11-16. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8737
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто проблеми, що стоять перед індустрією ділового туризму Китаю на сучасному етапі, наведено огляд рекомендацій щодо підвищення конкурентоспроможності національного туристичного продукту. Досліджено основні макроекономічні показники світового ринку туристичних послуг та сегмент ділового туризму як один із найважливіших його складників, проведено аналіз динаміки розвитку ділового туризму на прикладі провідних країн світу. Установлено, що діловий туризм є одним із найбільш швидкозростаючих напрямів сучасного туризму. Це один із найбільш прибуткових видів туризму і має велике значення для приймаючої країни з економічного погляду. Сучасний діловий туризм стає найбільш перспективним видом туризму завдяки своїй всесезонності, передбачуваності, орієнтації на клієнта з високим рівнем доходу. en_US
dc.description.abstract EN: The article considers the problems facing the business tourism industry of China at the present stage, provides an overview of recommendations for improving the competitiveness of the national tourism product; The main macroeconomic indicators of the world market of tourist services and the segment of business tourism as one of its most important components are statistically studied, the analysis of dynamics of development of business tourism on an example of the leading countries of the world is carried out. As a result of the research it was determined that business tourism is one of the fastest growing areas of modern tourism. It is the most profitable and is of great importance for the host country from an economic point of view. Modern business tourism is becoming the most promising type of tourism due to its all-season, predictability, customer orientation with a high level of income. At the same time, the main obstacles to the development of business tourism in China are differences in culture and mentality, distortion of facts about China and unfair propaganda of the Western media, the influence of geopolitical factors, poorly organized marketing and lack of international media resources. Business tourism is one of the most significant levers of the economy. This is the development of international contacts, strengthening the country's authority and full integration of this aspect. Therefore, business tourism is much more than just a business trip, it is a whole range of very important issues. Business tourism is one of the most promising areas of modern tourism. The development of the world economy, new markets and partner networks in various industries have given impetus to the active growth of business tourism around the world. Every year, business tourism remains one of the fastest growing sectors of the economy. Taking into account the experience of foreign countries in the active growth of business tourism will contribute to the comprehensive development of cities in particular and the state in general. China is a country that has long been mysterious and enigmatic, with a special culture and inviolable traditions that have been formed over the centuries. Every year, millions of people from all over the world seek to get there, to discover this secret, to surrender and remain forever enchanted by the Celestial Empire.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject туризм у Китаї en_US
dc.subject діловий туризм en_US
dc.subject SWOT-аналіз en_US
dc.subject чинники привабливості країни en_US
dc.subject туристичний потенціал en_US
dc.subject tourism in China en_US
dc.subject business tourism en_US
dc.subject SWOT-analysis en_US
dc.subject factors of attractiveness of the country en_US
dc.subject tourist potential en_US
dc.title Діловий туризм як важливий напрям економічної діяльності в розвитку Китаю en_US
dc.title.alternative Business tourism as an important direction of economic activity in China's development en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account