00 DSpace/Manakin Repository

Особливості міжнародної маркетингової сертифікації послуг

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шумкова, Олена Володимирівна
dc.contributor.author Shumkova, Olena
dc.contributor.author Шумкова, Вікторія Ігорівна
dc.contributor.author Shumkova, Viktoriia
dc.date.accessioned 2022-06-24T09:03:46Z
dc.date.available 2022-06-24T09:03:46Z
dc.date.issued 2022-03
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1086/1047
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/179-13
dc.identifier.citation Шумкова О. В. Особливості міжнародної маркетингової сертифікації послуг / О. В. Шумкова, В. І. Шумкова // Економічний простір. – 2022. – № 179. – С. 86-90. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8656
dc.description.abstract UK: У зв’язку із проведенням реформування медичної сфери в Україні, відбувається поступовий перехід до ринкових відносин у сфері медичних послуг, що має оптимізувати процеси, які пов’язані із підвищенням ефективності просування таких послуг як на внутрішньому ринку України, так і на зовнішньому. Метою статті є аналіз міжнародного досвіду проведення маркетингової сертифікації послуг як інструменту їх маркетингового просування на міжнародному ринку. У статті було розглянуто міжнародні системи маркетингової сертифікації, які впроваджуються у використання закладами охорони здоров’я країн-членів Європейського Союзу, Великої Британії, Ірландії, Канаді, Сполучених Штатах Америки, Близького Сходу, Південної Америки та Австралії. Процес міжнародної маркетингової сертифікації надання медичних послуг дозволяє вирішити внутрішні проблеми закладів охорони здоров’я в Україні та дозволить їм ефективно просувати свої послуги на міжнародному ринку. en_US
dc.description.abstract EN: The article is devoted to the study the process of international marketing certification of services in different countries.In connection with the reform of the medical sphere in Ukraine, there is a gradual transition to market relations in the field of medical services. This process should optimize all activities which are associated with improving the efficiency of medical services in the domestic market of Ukraine and in the foreign markets. The use of marketing technologies in the field of services in their implementation in the international market should be based on the study and proper organization of the process of international marketing certification of such services. The goal of the article is to analyze the international experience of marketing certification of services as a tool for their marketing promotion in the international market. Certification and licensing of medical services on the Ukrainian market and on the international market is a mandatory process that protects both those who provide such medical services and those who receive them from external and internal factors of negative influence. The internal system of marketing certification of medical services in Ukraine includes the process of licensing and control, accreditation, examination and certification as a health care institution, medical and non-medical workers and medical services. It also includes certification of health care facilities according to the ISO 9001: 2009 standard. Today, there is no universally accepted system of certification of medical services, so each country uses its own set of standards and regulations for such activities. At the article authors considered the international marketing certification systems which are implemented by health care institutions in the European Union, Great Britain, Ireland, Canada, the United States, the Middle East, South America and Australia. The process of international marketing certification of medical services allows to solve the internal problems of health care institutions in Ukraine and will allow them to promote effectively their services in the international market.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject міжнародний маркетинг en_US
dc.subject сертифікація en_US
dc.subject стандарт en_US
dc.subject послуга en_US
dc.subject якість en_US
dc.subject international marketing en_US
dc.subject certification en_US
dc.subject standard en_US
dc.subject service en_US
dc.subject quality en_US
dc.title Особливості міжнародної маркетингової сертифікації послуг en_US
dc.title.alternative Features of international marketing certification of services en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу