DSpace Repository

Автоматизація комунікації з клієнтами за допомогою інформаційної CRM-системи «Бітрікс24»

Show simple item record

dc.contributor.author Гринасюк, Анастасія Русланівна
dc.contributor.author Гринасюк, Анастасия Руслановна
dc.contributor.author Hrynasiuk, Anastasiia
dc.contributor.author Громко, Лілія Сергіївна
dc.contributor.author Громко, Лилия Сергеевна
dc.contributor.author Hromko, Liliia
dc.contributor.author Єрко, Ірина Володимирівна
dc.contributor.author Ерко, Ирина Владимировна
dc.contributor.author Ierko, Iryna
dc.date.accessioned 2022-04-20T09:25:41Z
dc.date.available 2022-04-20T09:25:41Z
dc.date.issued 2021-11
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/33_2021/39.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.33-37
dc.identifier.citation Гринасюк А. Р. Автоматизація комунікації з клієнтами за допомогою інформаційної CRM-системи «Бітрікс24» / А. Р. Гринасюк, Л. С. Громко, І. В. Єрко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 33. – С. 259-267. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8244
dc.description.abstract UK: Інформаційні технології та бізнес стають дедалі пов’язанішими. Поширення пандемії COVID-19 неабияк пришвидшило цей процес. Інформаційні технології сприяють удосконаленню стратегії комунікації та її автоматизації, що впливає на ефективність роботи підприємств. Автоматизація комунікації, або контакт-центру, – це підтримка клієнтів, яка покладається на технологію для виконання завдань замість використання людського ресурсу. Технологія автоматизації контакт-центру часто включає комбінацію вузького штучного інтелекту, роботизованої автоматизації процесів, машинного навчання та обробки природної мови. У статті продемонстровано необхідність упровадження автоматизації контакт-центру та застосування на практиці програмного забезпечення інформаційноїCRM-системи «Бітрікс24». Сформовано та проаналізовано механізм автоматизації комунікації з клієнтами за допомогою «Бітрікс24». en_US
dc.description.abstract RU: Информационные технологии и бизнес становятся все более связанными. Распространение пандемии COVID-19 изрядно ускорило этот процесс. Информационные технологии способствуют усовершенствованию стратегии коммуникации и ее автоматизации, что влияет на эффективность работы предприятий. Автоматизация коммуникации, или контакт-центра, – это поддержка клиентов, возлагаемая на технологию для выполнения задач вместо использования человеческого ресурса. Технология автоматизации контакт-центра часто включает в себя комбинацию узкого искусственного интеллекта, роботизированной автоматизации процессов, машинного обучения и обработки естественного языка. В статьепродемонстрирована необходимость внедрения автоматизации контакт-центра и применения на практике программного обеспечения информационной CRM-системы «Битрикс24». Сформирован и проанализирован механизм автоматизации коммуникации с клиентами с помощью «Битрикс24».
dc.description.abstract EN: Information technology and business are becoming more and more connected. The spread of the Covid-19 pandemic has greatly accelerated this process. Information technologies contribute to the improvement of communication strategy and its automation, which affects the efficiency of enterprises. Automation of communication or contact center is customer support, which relies on technology instead of human resources to perform tasks. Entire processes or only parts of processes can be automated. Improving the quality of communication with customers is possible through the introduction of automation of voice or text communications. This mechanism allows you to increase the overall amount of communication between people while saving human resources. The author analyzes the mechanism of filling the client base through automated communication processes. The large number of communication channels available for connection allows the information system to concentrate all messages in one program, create lead from each new channel, keep a history of interaction with the client and fill in the client card automatically. The system will not allow to ignore customers. Contact center automation technology often includes a combination of narrow artificial intelligence, robotic process automation, machine learning, and natural language processing. The article demonstrates the need to implement contact center automation and practical application of Bitrix24 CRM information system software. The mechanism of automation of communication with clients by means of Bitrix24 is formed and analyzed. The author analyzes process of forming the customer base using the functions of the CRM-system Bitrix24, namely: mail, telephony, call tracking, widgets, CRM-forms, online chat, as well as the channel of open lines, including Viber, Telegram, WhatsApp, OLX, Facebook- messages, Facebook comments, Instagram Direct, Instagram for business, etc.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject CRM-система en_US
dc.subject автоматизація en_US
dc.subject комунікація en_US
dc.subject контакт-центр en_US
dc.subject CRM-маркетинг en_US
dc.subject автоматизация en_US
dc.subject коммуникация en_US
dc.subject CRM-system en_US
dc.subject automation en_US
dc.subject communication en_US
dc.subject contact centre en_US
dc.subject CRM-marketing en_US
dc.title Автоматизація комунікації з клієнтами за допомогою інформаційної CRM-системи «Бітрікс24» en_US
dc.title.alternative Автоматизация коммуникации с клиентами с помощью информационной CRM-системы «Битрикс24» en_US
dc.title.alternative Automation of communication with clients using the Bitrix24 CRM information system en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account