DSpace Repository

Стратегічне планування нової продукції в маркетинговій діяльності промислового підприємства

Show simple item record

dc.contributor.author Онопрієнко, Ірина Миколаївна
dc.contributor.author Оноприенко, Ирина Николаевна
dc.contributor.author Onopriienko, Iryna
dc.contributor.author Шумкова, Олена Володимирівна
dc.contributor.author Шумкова, Елена Владимировна
dc.contributor.author Shumkova, Olena
dc.date.accessioned 2022-02-04T08:20:56Z
dc.date.available 2022-02-04T08:20:56Z
dc.date.issued 2021-11
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/33_2021/24.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.33-22
dc.identifier.citation Онопрієнко І. М. Стратегічне планування нової продукції в маркетинговій діяльності промислового підприємства / І. М. Оноприєнко, О. В. Шумкова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 33. – С. 155-161. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8060
dc.description.abstract UK: Планування нової продукції є важливим стратегічним рішенням промислового підприємства. У статті проведено огляд найкращих сучасних практик маркетингу та висвітлено особливості планування нової продукції в управлінні маркетинговою діяльністю промислового підприємства. Дослідження проводили за допомогою системного аналізу, аналітичних та порівняльних методів. Окреслено наукові підходи до визначення життєвого циклу інновацій, рекомендовані стратегії виведення нової продукції на ринок. Визначено ключові чинники успіху нових розробок товарів. Зазначено, що модель стратегічного планування, орієнтована на створення та підтримку конкурентоспроможності продукції, дає змогу підприємствам створювати необхідний продукт для споживача та передбачати його потреби, забезпечуючи конкурентні переваги підприємству в цілому. en_US
dc.description.abstract RU: Планирование новой продукции является важным стратегическим решением промышленного предприятия. В статье проведен обзор лучших практик маркетинга и освещены особенности планирования новой продукции в управлении маркетинговой деятельностью промышленного предприятия. Исследования проводили с помощью системного анализа, аналитических исравнительных методов. Обозначены научные подходы к определению жизненного цикла инноваций, рекомендованные стратегии вывода новой продукции на рынок. Определены ключевые факторы успеха новых разработок товаров. Указано, что модель стратегического планирования, ориентированная на создание и поддержание конкурентоспособности продукции, позволяет компаниям создавать необходимый продукт для потребителя и предусматривать его потребности, обеспечивая конкурентные преимущества.
dc.description.abstract EN: The emergence of new products on the market is an important strategic decision in industry. The development of a new product is considered one of the main components of the company's product policy. The ability to create new products is one of the hallmarks of efficient businesses. A new product is the end result of an innovative activity that is able to meet the needs of the consumer, which were not previously satisfied. Strategic planning of a new product is an important component of marketing activities of modern industrial enterprise. This is due to the relevance of this study. The article reviews the best modern marketing practices and highlights features of planning new products in the management of marketing activities of industrial enterprise. Systematic analysis, analytical and comparative methods were used for the study. The article classifies a new product for the manufacturer and for the market: world novelties; new product lines; expansion of existing product lines; repositioned goods; goods at reduced prices. Scientific approaches to determining the life cycle of innovations are outlined: commodity, process, system, effective, cyclic. Recommended strategies for bringing new products to market: the strategy of gradual maximum profit, the strategy of accelerated maximum profit, the strategy of accelerated market conquest, the strategy of gradual market conquest, the strategy of averaged parameters of market penetration. It is noted that the model of strategic planning, focused on creating and maintaining product competitiveness, allows companies to create the necessary product for the consumer, providing competitive advantages to the enterprise as a whole. Determining the competitiveness of products is an important process that concerns various aspects of the enterprise, it requires the solution of specific tasks, which is achieved in different ways: the study of production factors, technological sphere and environmental factors. Maintaining the competitiveness of products is ensured by improving the quality characteristics and improving developing new products.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject менеджмент en_US
dc.subject товар en_US
dc.subject споживач en_US
dc.subject конкуренція en_US
dc.subject ефективність en_US
dc.subject потребитель en_US
dc.subject конкуренция en_US
dc.subject эффективность en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject management en_US
dc.subject product en_US
dc.subject consumer en_US
dc.subject competition en_US
dc.subject efficiency en_US
dc.title Стратегічне планування нової продукції в маркетинговій діяльності промислового підприємства en_US
dc.title.alternative Стратегическое планирование новой продукции в маркетинговой деятельности промышленного предприятия en_US
dc.title.alternative Strategic planning of new products in the marketing activities of industrial enterprise en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account