DSpace Repository

Оцінка якості управління інформаційним забезпеченням діяльності організації

Show simple item record

dc.contributor.author Боровик, Марина Вікторівна
dc.contributor.author Боровик, Марина Викторовна
dc.contributor.author Borovyk, Maryna
dc.contributor.author Павлова, Є. С.
dc.contributor.author Павлова, Е. С.
dc.contributor.author Pavlova, Yelizaveta
dc.date.accessioned 2022-01-27T09:56:53Z
dc.date.available 2022-01-27T09:56:53Z
dc.date.issued 2021-11
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/33_2021/12.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.33-10
dc.identifier.citation Боровик М. В. Оцінка якості управління інформаційним забезпеченням діяльності організації / М. В. Боровик, Є. С. Павлова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 33. – С. 71-75. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7987
dc.description.abstract UK: Статтю присвячено дослідженню проблем інформаційного забезпечення діяльності організації, а саме оцінці якості управління інформаційним забезпеченням. Розглянуто основні підходи до оцінки інформації та інформаційного забезпечення. Визначено, що поточний стан управління інформаційним забезпеченням діяльності організації доцільно визначати на основі прагматичного підходу (якісної оцінки) за трьома групами показників: результативності, забезпеченості ресурсами та достатності. Запропоновано оцінку якості управління інформаційним забезпеченням діяльності організації проводити на основі розрахунку узагальнюючого показника. Визначено проблеми, які виникають у процесі здійснення оцінки якості управління інформаційним забезпеченням діяльності організації. en_US
dc.description.abstract RU: Статья посвящена исследованию проблем информационного обеспечения деятельности организации, а именно оценке качества управления информационным обеспечением. Рассмотрены основные подходы к оценке информации и информационного обеспечения. Определено, что текущее состояние управления информационным обеспечением деятельности организации целесообразно определять на основе прагматичного подхода (качественной оценки) по трем группам показателей: результативности, обеспеченности ресурсами и достаточности. Предложено оценку качества управления информационным обеспечением деятельности организации проводить на основе расчета обобщающего показателя. Определены проблемы, возникающие в процессе осуществления оценки качества управления информационным обеспечением деятельности организации.
dc.description.abstract EN: The article is devoted to the study of problems of information support of the organization, namely the assessment of the quality of information management. It is determined that the effectiveness of managing the activities of the organization largely depends on the level of information support, which is designed to provide the organization with the necessary information for the formation and achievement of goals. The main approaches to the evaluation of information and information support (semantic, pragmatic, economic, syntactic or structural) are considered. It is determined that the current state of information management of the organization should be determined on the basis of a pragmatic approach (qualitative assessment) for three groups of indicators: effectiveness, resource availability and adequacy. The indicators belonging to the specified groups are considered. It is proposed to assess the quality of management of information support of the organization on the basis of the calculation of the summary indicator. The expediency of assessing the level of management of information support of the organization on the basis of qualitative (non-metric) indicators is substantiated. The problems that arise in the process of assessing the quality of information management of the organization are identified. The role of information technologies and information systems in the process of information management of the organization is characterized. It is determined that the basis of information support of the organization are information systems. The specifics and features of control, evaluation and quality management of information systems in organizations are determined. Problems related to the process of assessing the quality of information systems in the organization are described. The need for further development of theoretical and methodological aspects of evaluation of quality assessment of components of information systems and information systems, as well as information management of the organization as a whole.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject інформація en_US
dc.subject оцінка en_US
dc.subject управління en_US
dc.subject інформаційне забезпечення en_US
dc.subject організація en_US
dc.subject інформаційні технології en_US
dc.subject інформаційні системи en_US
dc.subject информация en_US
dc.subject оценка en_US
dc.subject управление en_US
dc.subject информационное обеспечение en_US
dc.subject организация en_US
dc.subject информационные технологии en_US
dc.subject информационные системы en_US
dc.subject information en_US
dc.subject evaluation en_US
dc.subject management en_US
dc.subject information support en_US
dc.subject organization en_US
dc.subject information technologies en_US
dc.subject information systems en_US
dc.title Оцінка якості управління інформаційним забезпеченням діяльності організації en_US
dc.title.alternative Оценка качества управления информационным обеспечением деятельности организации en_US
dc.title.alternative Assessment of quality of information support management of the organization's activity en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account