00 DSpace/Manakin Repository

Місце курсу «сучасні освітні технології» в системі професійної підготовки докторів філософії економічного профілю

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Євсєєва, Галина Петрівна
dc.contributor.author Yevseieva, Galyna
dc.contributor.author Лисенко, Галина Іванівна
dc.contributor.author Lysenko, Galyna
dc.contributor.author Волкова, Світлана Петрівна
dc.contributor.author Volkova, Svitlana
dc.date.accessioned 2022-01-14T09:05:21Z
dc.date.available 2022-01-14T09:05:21Z
dc.date.issued 2021-09
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/961
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/173-9
dc.identifier.citation Євсєєва Г. П Місце курсу «сучасні освітні технології» в системі професійної підготовки докторів філософії економічного профілю / Г. П Євсєєва, Г. І. Лисенко , С. П. Волкова // Економічний простір. – 2021. – № 173. – С. 65-70. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7882
dc.description.abstract UK: У статті обґрунтовується важливість належної організації професійно-педагогічної підготовки здобувачів ступеня докторів філософії (зокрема, економічного профілю) як майбутніх науково-педагогічних працівників високої кваліфікації; визначається роль і місце курсу «Сучасні освітні технології» в системі професійної підготовки докторів філософії економічного профілю. Система професійно-педагогічної підготовки майбутніх викладачів економічних дисциплін повинна передбачати використання сучасних форм, методів і засобів навчання, а також новітніх педагогічних технологій, диференціацію та індивідуалізацію професійної підготовки майбутніх докторів філософії, впровадження інноваційних програм у практику педагогічної підготовки потенційних викладачів сучасних закладів вищої освіти. en_US
dc.description.abstract EN: The article substantiates the importance of proper organization of professional and pedagogical training of candidates for the degree of Doctor of Philosophy (in particular, economic profile) as future scientific and pedagogical workers of high qualification; it is also determined the role and place of the course “Modern educational technologies” in the system of professional training of doctors of philosophy of economic profile. In order to understand the peculiarities of scientific and pedagogical activities in the educational program of PhD students it should be normatively provided educational components aimed at providing theoretical and practical training of future scientific and pedagogical workers (by the way, as required by the National Agency for Quality Assurance in Higher Education). Analysis of postgraduate curricula suggests that in most of the analyzed institutions, educational programs for doctors of philosophy contain educational components of both theoretical and practical orientation, which is also confirmed by the availability of educational and methodological literature aimed at organizing pedagogical training of future teachers. In general, an integral part of the training of future doctors of philosophy in higher education is the formation of their professional and pedagogical competence, as well as methodological culture, which involves the possession of methodological knowledge (theoretical, methodological, subject methodology, methodology of knowledge of the relevant field of science). Thus, the system of professional and pedagogical training of future teachers of economic disciplines should include the use of modern forms, methods and teaching aids, as well as the latest pedagogical technologies, differentiation and individualization of professional training of future doctors of philosophy, implementation of innovative programs into pedagogical training of potential teachers.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject професійна підготовка en_US
dc.subject сучасні освітні технології en_US
dc.subject науково-педагогічний працівник en_US
dc.subject здобувач ступеня доктора філософії en_US
dc.subject економічні дисципліни en_US
dc.subject professional training en_US
dc.subject modern educational technologies en_US
dc.subject scientific and pedagogical worker en_US
dc.subject candidate of Doctor of Philosophy en_US
dc.subject economic disciplines en_US
dc.title Місце курсу «сучасні освітні технології» в системі професійної підготовки докторів філософії економічного профілю en_US
dc.title.alternative Place of the course "modern educational technologies" in the system of professional training of doctors of philosophy of economic profile en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу