00 DSpace/Manakin Repository

Характеристика впливу соціально-економічної глобалізації на публічне управління

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чубінська, Наталія Богданівна
dc.contributor.author Chubinska Natalia, Natalia
dc.date.accessioned 2021-10-22T08:49:46Z
dc.date.available 2021-10-22T08:49:46Z
dc.date.issued 2021-08
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/49
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/171-11
dc.identifier.citation Чубінська Н. Б. Характеристика впливу соціально-економічної глобалізації на публічне управління / Н. Б. Чубінська // Економічний простір. – 2021. – № 171. – С. 64-67. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7366
dc.description.abstract UK: Метою статті є характеристика основних особливостей впливу соціально-економічної глобалізації на систему публічного управління у сфері вищої освіти. Визначено, що процес глобалізації, як і інші процеси, має свій життєвий цикл, який, на нашу думку, слід розглядати як замкнуте коло, тобто він має кінець, але водночас стає початком нового циклу. Доведено, що глобалізація привела до необхідності навчання навичкам міжкультурного спілкування. Щоб рухатися в тому ж темпі зі світом, ми повинні почати, а не відвертатися від ідеї глобалізації та її впливу на навчальну програму вищої освіти, а також прагнути розуміння того, як виховувати громадян, які вписуються в глобальний образ життя. Зростаюча кількість тематичних досліджень вказує на складність впливу глобалізації на майбутнє вищої освіти. В подальшому слід приділити увагу визначенню основних чинників впливу соціально-економічної глобалізації на систему публічного управління у сфері вищої освіти. en_US
dc.description.abstract EN: Today, our state is undergoing significant shifts and transformations of the outdated social system, affecting all spheres of the country’s functioning. Such shifts are taking place all over the world and are due to the presence and active influence of globalization processes. World globalization prompts all countries of the world to revise the outdated postulates of their national policy to-wards realizing the importance of adapting international goals and values recognized by the world community, which are designed not only to ensure the harmonious development of an individual country, but of the whole world. Globalization acts as a factor in leveling static ties between countries, expanding the boundaries of interaction. Basically, the vector of activity of globalization processes is inclined towards the formation of a unified system of socio-economic and political-legal forms of state structure. At the same time, a qualitatively new formation of branched transnational systems of ties is taking place, as a result of which qualitatively new “social actors” enter the world arena, which in turn form new communities, communications and channels of inter-action. Thus, the influence of globalization processes is becoming a powerful factor in the democratization of society, increased transparency in government circles and the establishment of equality in society. The purpose of the article is to characterize the main features of the impact of socio-economic globalization on the public administration system in the field of higher education. It is determined that the process of globalization, like other processes, has its own life cycle, which, in our opinion, should be considered as a vicious circle, that is, it has an end, but which, at the same time, becomes the beginning of a new cycle. It has been proven that globalization has led to the need for teaching intercultural communication skills. To move at the same pace with the world, we must start, not turn away from the idea of globalization and its impact on the curriculum of higher education, and strive to understand how to educate citizens who fit into a global way of life. A growing number of case studies point to the complexity of the impact of globalization on the future of higher education. In the future, attention should be paid to determining the main factors of the impact of socio-economic globalization on the public administration system in the field of higher education.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject управління en_US
dc.subject соціально-економічна глобалізація en_US
dc.subject публічне управління en_US
dc.subject освіта en_US
dc.subject публічне управління у сфері освіти en_US
dc.subject management en_US
dc.subject socio-economic globalization en_US
dc.subject public administration en_US
dc.subject education en_US
dc.subject public administration in the field of education en_US
dc.title Характеристика впливу соціально-економічної глобалізації на публічне управління en_US
dc.title.alternative Characteristics of the influence of socio-economic globalization on public administration en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу