DSpace Repository

Ревіталізація як сучасна бренд-стратегія у туризмі Львова

Show simple item record

dc.contributor.author Гнаткович, Оксана Дмитрівна
dc.contributor.author Гнаткович, Оксана Дмитриевна
dc.contributor.author Hnatkovych, Oksana
dc.contributor.author Шевчук, Андрій Васильович
dc.contributor.author Шевчук, Андрей Васильевич
dc.contributor.author Shevchuk, Andrew
dc.contributor.author Скринька, Т. Г.
dc.contributor.author Скринька, Т. Г.
dc.contributor.author Skrynka, Тatjana
dc.date.accessioned 2021-10-11T08:33:34Z
dc.date.available 2021-10-11T08:33:34Z
dc.date.issued 2021-07
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/31_2021/14.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.31-12
dc.identifier.citation Гнаткович О. Д. Ревіталізація як сучасна бренд-стратегія у туризмі Львова / О. Д. Гнаткович, А. В. Шевчук, Т. Г. Скринька // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 31. – С. 78-82. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7312
dc.description.abstract UK: У статті здійснено аналіз процесів ревіталізації промислових об’єктів міста Львова, який є центром культурного туризму України. За основу взято досвід американських та європейських міст, де ще у 50-х роках почалися ревіталізаційні процеси. Розглянуто процеси реновацій на !FESTrepublic, території колишнього склозаводу, де зараз відбуваються фестивалі, вечірки, тематичні івенти та виступають виконавці зі всього світу. Фабрика повидла у Львові, яка була фабрикою з виробництва алкогольних напоїв, зараз є центром сучасного мистецтва. Цікавим є проєкт із ревіталізації старої промзони ReZavod, який ще недавно був заводом радіоелектронної медичної апаратури. На місці старого трамвайного депо діє Станція Лема (LemStation) – соціальний хаб, де створено можливості для митців, представників креативних індустрій реалізувати свої задуми та ідеї. en_US
dc.description.abstract RU: В статье осуществлен анализ процессов ревитализации промышленных объектов города Львова, который является центром культурного туризма Украины. За основу взят опыт американских и европейских городов, где еще в 50-х годах начались ревитализационные процессы. Рассмотрены процессы реноваций на !FESTrepublic, территории бывшего стеклозавода, где проводят фестивали, тематические ивенты и выступают исполнители со всего мира. Фабрика повидла во Львове, которая была фабрикой по производству алкогольных напитков, сейчас является центром современного искусства. Интересен проект по ревитализации старой промзоны ReZavod, который еще недавно был заводом радиоэлектронной медицинской аппаратуры. На месте старого трамвайного депо действует Станция Лема(LemStation) – социальный хаб, где для художников, представителей креативных индустрий созданы возможности реализовать свои замыслы и идеи.
dc.description.abstract EN: An important product of the interaction of factors of the socio-cultural environment is cultural tourism, which involves visiting historical and cultural monuments, museums, travel on historical routes; participation in festivals (folklore, music, film festivals, theater),exhibitions, pilgrimage tours. However, we want to consider another aspect of cultural tourism – visiting revitalization facilities on the example of the city of Lviv. In recent years, in Lviv, as in Ukraine, a trend of mass tourism is formed, which, in turn, contributes to the spread of mass culture. There is an invasion of mass culture in the elite, which is represented by cultural tourism. Today Lviv is teetering on the brink. After all, the number of tourists visiting Lviv has been constantly growing since 2010. According to statistics, in 2019 Lviv was visited by more than 2.5 million tourists. New hotels and restaurants are opening (currently 748 restaurants and cafes are registered). And, unfortunately, all these objects are concentrated in the old part of the city. The concentration of an increasing number of tourists in the historic part of the old town (Market Square and surrounding areas) is beginning to pose a threat to the preservation of architectural monuments and create significant discomfort for residents. The article analyzes the processes of revitalization of industrial facilities in Lviv, which is the center of cultural tourism in Ukraine. The experience of American and European cities, where revitalization processes began in the 50s, is taken as a basis. Renovation processes at ! FESTrepublic, the territory of the former glass factory, where festivals, parties, thematic events and performers from all over the world now take place, are considered. The jam factory in Lviv, which was a factory for the production of alcoholic beverages, is now a center of contemporary art. An interesting project is the revitalization of the old industrial zone ReZavod, which until recently was a plant of electronic medical equipment. On the site of the old tram depot, LemStation was created – a social hub, where opportunities are created for artists, representatives of creative industries to realize their ideas.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject соціокультурне середовище en_US
dc.subject туризм en_US
dc.subject ревіталізація en_US
dc.subject хаб en_US
dc.subject мистецька зона en_US
dc.subject проєкт en_US
dc.subject креативний простір en_US
dc.subject социокультурная среда en_US
dc.subject ревитализация en_US
dc.subject зона искусства en_US
dc.subject проект en_US
dc.subject креативное пространство en_US
dc.subject tourism en_US
dc.subject revitalization en_US
dc.subject art zone en_US
dc.subject project en_US
dc.subject creative en_US
dc.title Ревіталізація як сучасна бренд-стратегія у туризмі Львова en_US
dc.title.alternative Ревитализация как современная бренд-стратегия в туризме Львова en_US
dc.title.alternative Revitalization as a modern brand strategy in tourism lviv en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account