00 DSpace/Manakin Repository

Обґрунтування алгоритму оцінювання рівня партнерських відносин для фармацевтичних компаній

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шуть, Оксана Юріївна
dc.contributor.author Shut, Oksana
dc.contributor.author Світлична, Карина Станіславівна
dc.contributor.author Svitlychna, Karina
dc.date.accessioned 2021-07-20T05:39:02Z
dc.date.available 2021-07-20T05:39:02Z
dc.date.issued 2020-09
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/31
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/159-27
dc.identifier.citation Шуть О. Ю. Обґрунтування алгоритму оцінювання рівня партнерських відносин для фармацевтичних компаній / О. Ю. Шуть, К. С. Світлична // Економічний простір. – 2020. – № 159. – С. 130-133. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6900
dc.description.abstract UK: В умовах ринкової економіки компанії змушені постійно шукати шляхи покращення своїх позицій на ринку, зміцнення конкурентних позицій та максимізації фінансових результатів. Одним із перспективних інструментів у цьому напрямі є управління партнерською взаємодією. Менеджмент партнерських відносин має на меті розвиток взаємовигідних бізнес-відносин із тими контрагентами, співпраця з якими максимізує фінансові показники та водночас забезпечує гарантію якості ліків. У статті обґрунтовано актуальність управління відносинами на фармацевтичному ринку, запропоновано напрями та критерії для проведення оцінювання фактичного рівня партнерського менеджменту між фармацевтичними компаніями в умовах впровадження менеджменту якості. en_US
dc.description.abstract EN: In a market economy, companies are forced to constantly look for ways to improve their market position, strengthen competitive positions, strengthen competitive advantages and maximize financial results. The specificity of pharmaceutical production, its social significance and increased responsibility require the use of partner management. Because only through the formation and development of transparent, strategically coordinated and clearly regulated relations it is possible to create, ensure and maintain the quality of medicines for the end user. One of the promising tools in this direction is the management of partnership. The relevance of the development of partnerships is justified in the article. A partner management is especially important for pharmaceutical companies. It is related to the features of medicines as a commodity. Preserving the quality of drugs at all stages of the supply chain guarantees a profitable partnership. The achievement of competitiveness on the protracted prospect is possible due to a partner management. A management necessity is reasonable partner relations in the article. Definition of a partnership in the pharmaceutical industry proposed. Pre-conditions over for development of partnership are brought. The generalized cycle of management is worked out partner relations. The algorithm of estimation of partnership is reasonable in the article. The contents of the main stages are described in the article. Areas and indicators of partnership evaluation are proposed and substantiated. Within the framework of each direction, criteria are highlighted according to which expert assessment of the level of partner management is carried out for each of the partners. The directions of the assessment of partner management are grounded. Such as quality management, strategic development, financial results, threats and risks, costs. The importance of directions is determined. Formula for calculating the integral indicator of the level of partnerships is proposed. Conducting an assessment according to the proposed algorithm allows you to quickly make managerial decisions on managing partnerships.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject партнерські відносини en_US
dc.subject менеджмент якості en_US
dc.subject ліки en_US
dc.subject цінність en_US
dc.subject алгоритм оцінки en_US
dc.subject фармацевтична компанія en_US
dc.subject конкурентоспроможність en_US
dc.subject partnership en_US
dc.subject quality management en_US
dc.subject medicines en_US
dc.subject evaluation algorithm en_US
dc.subject value en_US
dc.subject pharmaceutical company en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.title Обґрунтування алгоритму оцінювання рівня партнерських відносин для фармацевтичних компаній en_US
dc.title.alternative Justification of partnership level evaluation algorithm for pharmaceutical companies en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу