00 DSpace/Manakin Repository

Порівняння споживчої цінності поїздок приватним автомобілем і транспортом загального користування у приміському сполученні

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Зарбалізаде, Елмаддін
dc.contributor.author Zarbalizade, Elmaddin
dc.date.accessioned 2021-07-09T09:50:34Z
dc.date.available 2021-07-09T09:50:34Z
dc.date.issued 2021-04
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/857/831
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/168-10
dc.identifier.citation Зарбалізаде Е. Порівняння споживчої цінності поїздок приватним автомобілем і транспортом загального користування у приміському сполученні / Е. Зарбалізаде // Економічний простір. – 2021. – №168. – С. 60-66‬‬ en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6886
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто зміст транспортного обслуговування, а також чинники, що визначають його якість та якість транспортної послуги як елементу транспортного обслуговування. Досліджено питання споживчого рішення щодо вибору способу переміщення в просторі, а саме про вибір виду приватного або приміського громадського тран-спорту, що ґрунтується на очікуванні людиною споживчої цінності поїздки. Споживча цінність приміських перевезень розглядається як результат взаємодії пасажира з перевізником. На підставі попередніх досліджень, а також власного досвіду автора сформовано та розкрито зміст та елементи споживчої цінності приміських поїздок транспортом загального користування та приватним автомобілем, що ґрунтуються на перевагах та жертвах пасажира. en_US
dc.description.abstract EN: The consumer's decision on the choice of a way to move in space, but directly in this article on the choice of the type private or suburban public transport, is based on the person's expectation of the consumer value of the trip, which will have a certain size and content. Consumer value for suburban transportation – as a result of the interaction of the passenger with the carrier. The elements of the consumer value for suburban passenger transportation by public transport are shown in general. With the help of previous research in this area, as well as the author's own experience, the elements and content of the consumer value, commuter travel by public transport and private car, are further formed and revealed. The elements of consumer value consist of the preferences and sacrifices of the passenger. The article aims to use more modern and universal approaches to shaping the consumer value content and components of commuter travel. This set-up should be based on a sequence of modern scientific and practical approaches to the core of SC services. Methods of synthesis and analysis, induction and deduction, and generalization are used in the study (to determine the content of public transport and suburban transport by private vehicle and the elements of consumer value). A positive result of the interaction between passenger and carrier is the guarantee of more active use of public transport services by the consumer. In addition to increasing the consumer value of such services, it will encourage consumers to abandon the use of private transport for the public benefit. A well-thought-out policy on the tariff plan, improving the comfort and quality of services provided by public transport helps to attract the maximum number of passengers who use public trans-port and also attaches great importance to the economic effect of the consumer value of suburban travel by public transport. The results of the study can be applied in favor of reducing the use of a large number of private transports, which will enable the formulation and implementation of policies to protect the environment and the environmental situation.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ ''Придніпровська державна академія будівництва та архітектури'' en_US
dc.subject споживча цінність en_US
dc.subject приміські пасажирські перевезення en_US
dc.subject рішення споживача en_US
dc.subject задоволення клієнта en_US
dc.subject транспортне обслуговування en_US
dc.subject складники споживчої цінності en_US
dc.subject customer satisfaction of consumer value en_US
dc.subject consumer value en_US
dc.subject suburban transport en_US
dc.subject transportation service en_US
dc.subject consumer decision en_US
dc.title Порівняння споживчої цінності поїздок приватним автомобілем і транспортом загального користування у приміському сполученні en_US
dc.title.alternative Consumer value comparison of private vehicles and public transport in suburban transportation en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу