DSpace Repository

Оцінка впливу корпоративної репутації на конкурентоспроможність підприємства

Show simple item record

dc.contributor.author Волохова, Галина Леонідівна
dc.contributor.author Volokhova, Galyna
dc.date.accessioned 2021-07-09T09:10:36Z
dc.date.available 2021-07-09T09:10:36Z
dc.date.issued 2021-04
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/855/829
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/168-8
dc.identifier.citation Волохова Г. Л. Оцінка впливу корпоративної репутації на конкурентоспроможність підприємства / Г. Л. Волохова // Економічний простір. – 2021. – №168. – С. 49-54‬‬ en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6884
dc.description.abstract UK: У статті концептуалізовано поняття корпоративної репутації та розглянуто його зв’язок із суміжними понят-тями корпоративної ідентичності та іміджу. Згідно з результатами дослідження, репутація є наслідком усталених довготривалих колективних суджень стейкхолдерів про компанію, що сформовані на основі її унікальних характе-ристик із метою забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Емпіричним складником дослідження слугує проведений аналіз взаємозв’язку між корпоративною репутацією, відповідно до даних національного рейтингу з управ-ління корпоративною репутацією «Репутаційні активісти», та конкурентоспроможністю підприємства, що була визначена на базі побудованих автором моделей кореляційно-регресійного взаємозв’язку на прикладі однієї з компаній – лідерів пивоварної галузі України Carlsberg Ukraine. en_US
dc.description.abstract EN: The article presents the conceptualization of corporate reputation and its connection with related concepts of corporate identity and image. According to our research, the reputation is the result of established long-term collective judgments of stakeholders about the company, formed on the basis of its unique characteristics in order to ensure the competitiveness of the enterprise. The purpose of the present research is to develop an analysis of the relationship between competitiveness and cor-porate reputation on the example of a brewing company in Ukraine. The empirical component of the study is the analysis of the relationship between corporate reputation, according to the national rating on corporate reputation management, and enter-prise competitiveness on the example of one of the leading companies in the Ukrainian brewing industry – Carlsberg Ukraine, which belongs to the Danish brewing group – Carlsberg Group. The assessment of the impact of corporate reputation rating on the competitiveness of enterprises was determined on the basis of the author's models of correlation-regression relationship. And for the analysis of reputation, the data of the Ukrainian national rating on quality of management of corporate reputation “Reputational Activists” were used. The results of the analysis allowed us to check the level of autocorrelation, determined us-ing the Darbin-Watson test, which shows that autocorrelation is quite moderate. The pairwise correlation coefficient indicates an insufficiently close relationship between corporate reputation and enterprise competitiveness. According to calculations, the dynamics of the company's competitiveness can be explained by the dynamics of corporate reputation by 24.86%. Such results are evidence that corporate identity and corporate reputation have significant reserves of theoretical and practical nature of development and improvement to influence the efficiency and competitiveness of enterprises and products.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ ''Придніпровська державна академія будівництва та архітектури'' en_US
dc.subject конкурентоспроможність en_US
dc.subject корпоративна репутація en_US
dc.subject пивоварна галузь en_US
dc.subject «Карлсберг Україна» en_US
dc.subject корпоративна ідентичність en_US
dc.subject Carlsberg Ukraine en_US
dc.subject corporate identity en_US
dc.subject brewery industry en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject corporate reputation en_US
dc.title Оцінка впливу корпоративної репутації на конкурентоспроможність підприємства en_US
dc.title.alternative The influence of corporate reputation on competitiveness of an enterprise en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account