DSpace Repository

Основні методики та особливості системи просування органічної продукції

Show simple item record

dc.contributor.author Новицька, Ірина Василівна
dc.contributor.author Novytska, Iryna
dc.date.accessioned 2021-06-15T08:38:08Z
dc.date.available 2021-06-15T08:38:08Z
dc.date.issued 2020-09
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/31
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/159-19
dc.identifier.citation Новицька І. В. Основні методики та особливості системи просування органічної продукції / І. В. Новицька // Економічний простір. – 2020. – № 159. – С. 92-96. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6726
dc.description.abstract UK: Сучасний стан розвитку соціально-економічних процесів вимагає підвищення рівня продовольчої безпеки держави, особливо забезпечення населення високоякісними, екологічно безпечними продуктами харчування вітчизняного виробництва. У статті розглянуто поняття системи просування для виробників органічної продукції; розкрито зміст основних компонентів цієї системи, таких як цілі, принципи, види, методи, функції, організаційні структури управління, етапи і показники результатів просування продукції. Відображено особливості системи просування органічної продукції. Запропоновано дві основні групи методик, призначені для виробників органічної продукції. Наведено короткий опис змісту цих методик. Методики згруповані за основними етапами просування продукції. en_US
dc.description.abstract EN: The current state of development of socio-economic processes requires increasing the level of food security of the state, especially providing the population with quality, environmentally friendly food products of domestic production. However, agricultural producers, trying to constantly increase production, use intensive technologies of agriculture based on chemicalization, which leads to significant soil degradation, violation of the ecological balance of agroecosystems, contamination of agri-food products with radionuclides, heavy metals, pesticides. Therefore, in Ukraine there is a strategic task - to increase the production of organic products to meet their own needs, while entering international food markets. It is established that in the framework of the implementation of modern marketing concepts for producers the attractiveness of organic production is growing. Ukraine lags far behind the developed countries in terms of organic consumption. Having identified the features of individual components of the complex of organic food sales and recommendations for their improvement in order to strengthen competitiveness in the market. Problems of developing scientific methods for promoting organic products in the marketing system of organic enterprises are insufficiently studied. In particular, this applies to methods of product promotion for organic producers, as well as the definition of the main elements of the product promotion system, which include goals, principles, types, methods, organizational structures, functions, stages and results of promotion of organic products. The article considers the concept of the system of promotion of organic producers; the content of the main components of this system, such as goals, principles, types, methods, functions, organizational management structures, stages and indicators of product promotion results are revealed. The peculiarities of the system of promotion of organic products are reflected. Two main groups of methods for producers of organic products are proposed. A brief description of the content of these techniques is given. Techniques grouped by the main stages of product promotion.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject органічне виробництво en_US
dc.subject просування en_US
dc.subject продукція en_US
dc.subject методи просування en_US
dc.subject держава en_US
dc.subject organic production en_US
dc.subject promotion en_US
dc.subject products en_US
dc.subject promotion methods en_US
dc.subject state en_US
dc.title Основні методики та особливості системи просування органічної продукції en_US
dc.title.alternative Basic methods and features of the system of promotion of organic products en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account