00 DSpace/Manakin Repository

Розробка моделів прогнозування об’єму продажів сільського продукції

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Харченко, ‪Юрій Анатолійович
dc.contributor.author Kharchenko, Yuriy
dc.date.accessioned 2021-06-10T11:10:07Z
dc.date.available 2021-06-10T11:10:07Z
dc.date.issued 2021-03
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/846
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/167-24
dc.identifier.citation Харченко Ю. А. Розробка моделів прогнозування об’єму продажів сільського продукції / Ю. А. Харченко // Економічний простір. – 2021. – № 167. – С. 134-139‬‬ en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6682
dc.description.abstract UK: Фінансово-господарська діяльність суб’єктів господарювання в сучасних умовах вимагає постійних планів порівняння з реальними подіями. Врахування особливостей економічної ситуації в країні, порівняння попиту та пропозиції, аналіз фінансових результатів тощо. Розвиток ринкових відносин підвищує відповідальність та самостійність підприємств при прийнятті рішень щодо стратегії та тактики на майбутнє. Ось чому під час обґрунтування управлінських рішень застосування техніки та методів економіко-математичного моделювання є актуальним. Одним із видів зв'язку між виробником і споживачем є обсяг продажів. Він безпосередньо впливає на величину витрат, прибуток та рентабельність підприємства. Тому аналіз та прогнозування такого показника є важливим для підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання. Проаналізовано статистичні дані одного із сільськогосподарських підприємств Полтавщини, виділено кілька впливових факторів. Пропонується провести регресійний аналіз, розробити лінійну багатофакторну модель та побудувати адаптивну модель для прогнозування обсягу продажів сільськогосподарських підприємств для вибору оптимальної моделі для прогнозування досліджуваного показника на майбутнє. Автор виконав розрахунки на отриманих моделях. Аналіз отриманих результатів підтвердив адекватність моделі, тому їх можна використовувати для прогнозування. В результаті порівняння прогнозів обсягів продажів на підприємстві адаптивна модель рекомендована для практичного застосування, оскільки вона має найкращу якість прогнозу та мінімальну суму квадратів відхилень. Ця модель, що надає більшої ваги останнім статистичним даним, забезпечує оптимістичний прогноз на майбутнє. Таким чином, розробка економіко-математичних моделей прогнозування дасть можливість поліпшити оперативне планування виробництва певних видів продукції, а також дозволить (після отримання нових статистичних даних) швидко змінювати місячні плани виробництва. Таким чином, будуть створені умови для підвищення якості управління, підвищення конкурентоспроможності та забезпечення стабілізації фінансового стану на сільськогосподарських підприємствах. en_US
dc.description.abstract EN: The financial and economic activities of economic entities in modern terms require constant plans comparison with real developments. Taking into account the peculiarities of the economic situation in the country, comparing the supply and de-mand, analysis of financial results, etc. The development of market relations increases the responsibility and independence of enterprises in making decisions about strategy and tactics for the future. That is why, while taking substantiating management decisions the application of techniques and methods of economic and mathematical modeling is relevant. One of the types of communication between the producer and the consumer is sales volume. It directly affects the amount of costs, profits and profit-ability of the enterprise. Therefore, the analysis and forecasting of such an indicator is important to increase the competitiveness of economic entities. Statistical data of one of the agricultural enterprises of Poltava region are analyzed, several influential factors are highlighted. It is proposed to perform a regression analysis, develop a linear multifactor model and build an adaptive model for forecasting the volume of sales of agricultural enterprises to select the optimal model for forecasting the studied indi-cator for the future. The author performed calculations on the obtained models. The analysis of the obtained results confirmed model’s adequacy, so they can be used for forecasting. As a result of comparison forecasts of sales volumes at the enterprise the adaptive model is recommended for practical application as it has the best quality of the forecast and the minimum sum of deviations squares. This model giving more weight to the latest statistics provides an optimistic forecast for the future. Thus, developing economic and mathematical forecasting models will provide an opportunity to improve the operational planning of production the certain types of products, as well as allow (after receiving new statistics) to quickly change the production monthly plans. Thus, conditions will be created to improve the quality of management, increase competitiveness and ensure the stabilization of the financial state at agricultural enterprises.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject прогнозування en_US
dc.subject множинна регресія en_US
dc.subject лінійна багатофакторна модель en_US
dc.subject обсяг продажів en_US
dc.subject forecasting en_US
dc.subject multiple regression en_US
dc.subject linear multifactor model en_US
dc.subject sales volum en_US
dc.title Розробка моделів прогнозування об’єму продажів сільського продукції en_US
dc.title.alternative Developing models for forecasting agricultural enterprises sales volume en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу