00 DSpace/Manakin Repository

Використання програмного забезпечення ASOFT CRM для оптимізації бізнес-процесів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мозгова, Галина Валентинівна
dc.contributor.author Мозговая, Галина Валентиновна
dc.contributor.author Mozgova, Galyna
dc.contributor.author Петряєв, Олексій Олександрович
dc.contributor.author Петряев, Алексей Александрович
dc.contributor.author Petriaiev, Oleksii
dc.contributor.author Штих, Є. А.
dc.contributor.author Штих, Е. А.
dc.contributor.author Shtykh, Yevheniya
dc.date.accessioned 2021-06-09T06:36:47Z
dc.date.available 2021-06-09T06:36:47Z
dc.date.issued 2021-03
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/29_2021/15.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.29-13
dc.identifier.citation Мозгова Г. В. Використання програмного забезпечення ASOFT CRM для оптимізації бізнес-процесів / Г. В. Мозгова, О. О. Петряєв, Є. А. Штих // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 29. – С. 87-91. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6634
dc.description.abstract UK: У статті розкривається значення CRM-систем як клієнтоорієнтованої концепції ведення бізнесу, актуальність їх упровадження із метою стандартизації роботи персоналу з клієнтами та автоматизації виробничих, маркетингових, збутових та управлінських операцій. Наведено функціональні можливості як CRM-систем у цілому для компанії, так і для окремих бізнес-процесів, ефективність яких напряму залежить від систематизації та впорядкування роботи підприємства. Об’єктивно оцінено потребу в запроваджені CRM-систем у компаніях для забезпечення даним видом систем підвищення якості обслуговування клієнтів, зменшення трудових затрат на обробку, аналіз та адаптування інформації. Охарактеризовано потребу українських підприємств у впровадженні CRM-систем як інноваційного продукту, що підвищує конкурентоспроможність сучасних підприємств. Увесь функціонал CRM-систем було розглянуто на прикладі додатку ASOFT CRM. en_US
dc.description.abstract RU: В статье раскрывается значение CRM-систем как клиентоориентированной концепции ведения бизнеса, актуальность их внедрения с целью стандартизации работы персонала с клиентами и автоматизации производственных, маркетинговых, сбытовых и управленческих операций. Приведены функциональные возможности как CRM-систем в целом для компании, так и для отдельных бизнес-процессов, эффективность которых напрямую зависит от систематизации и упорядочения работы предприятия. Объективно оценена потребность введения CRM-систем в компаниях для обеспечения данным видом систем повышения качества обслуживания клиентов, уменьшения трудовых затрат на обработку, анализ и адаптацию информации. Охарактеризована потребность украинских предприятий во внедрении CRM-систем как инновационного продукта, который повышает конкурентоспособность современных предприятий. Весь функционал CRM-систем рассмотрен на примере приложения ASOFT CRM.
dc.description.abstract EN: This article reveals the importance of CRM-systems as a customer-oriented concept of doing business, the relevance of their implementation in order to standardize the work of staff with customers and automate production, marketing, sales and management operations. The functional capabilities of both CRM-systems as a whole for the company and for individual business processes, the effectiveness of which directly depends on the systematization and streamlining of the enterprise. The need for the implementation of CRM-systems in companies is objectively assessed, due to the provision of this type of systems to improve the quality of customer service, reduce labor costs for processing, analysis and adaptation of information. The need of Ukrainian enterprises in the implementation of CRM-systems as an innovative product that increases the competitiveness of modern enterprises is described. Based on the positive impact of CRM on the life of the organization in today's market, a list of opportunities for total control of the transaction with the client, on whose loyalty the success of any company depends. The article considers the CRM system as a factor in increasing the competitiveness of the organization. Emphasis is placed on the main tools of the CRM system, which allow to increase productivity and optimize the product portfolio of the enterprise. The efficiency and application of CRM-systems for business management, organization of business processes of economic entities are determined. The basic principles, conditions and features of effective implementation of CRM-systems are revealed. The CRM system as a type of software is the most relevant tool for working with clients and directly with databases, which fully corresponds to the modern need for innovation. The article gives the concept of CRM-system, describes its tasks and functions. The article considers modern CRM-systems (application software, customer relationship management system) as an innovative tool to increase the competitiveness of the organization. All the functionality of CRM-systems was also considered on a separate example of the application "ASOFT CRM".
dc.language.iso uk en_US
dc.subject CRM-система en_US
dc.subject інновація en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject програмне забезпечення en_US
dc.subject додаток en_US
dc.subject відносини з клієнтами en_US
dc.subject инновация en_US
dc.subject программное обеспечение en_US
dc.subject приложение en_US
dc.subject отношения с клиентами en_US
dc.subject CRM system en_US
dc.subject innovation en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject software en_US
dc.subject application en_US
dc.subject customer relations en_US
dc.title Використання програмного забезпечення ASOFT CRM для оптимізації бізнес-процесів en_US
dc.title.alternative Использование программного обеспечения ASOFT CRM для оптимизации бизнес-процессов en_US
dc.title.alternative Using «ASOFT CRM» software to optimize business processe en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу