00 DSpace/Manakin Repository

Репутаційний менеджмент національної туристичної дестинації

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чернега, Олена Михайлівна
dc.contributor.author Чернега, Елена Михайловна
dc.contributor.author Chernega, Olena
dc.date.accessioned 2021-06-01T10:21:36Z
dc.date.available 2021-06-01T10:21:36Z
dc.date.issued 2021-03
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/29_2021/4.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.29-2
dc.identifier.citation Чернега О. М. Репутаційний менеджмент національної туристичної дестинації / О. М. Чернега // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 29. – С. 8-14. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6561
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто визначення репутаційного менеджменту туристичної дестинації, розвиток туристичної національної дестинації на світовій арені та порушено питання процесу формування репутаційного менеджменту для національної дестинації. Репутація туристичної дестинації прямо пропорційно впливає на формування туристичного потоку та, відповідно, економічних надходжень. За ефективного репутаційного менеджменту туристичної дестинації формується стратегічна візія; залучаються інвестиційні надходження у нові бізнес-проєкти, туристичну інфраструктуру, нові заходи; створюються робочі місця. Це досягається через створення організації-ядра, що може об'єднувати в собі представників влади, стейкхолдерів та професіоналів для подальшої промоції ресурсів та унікальних туристичних пропозицій. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрено определение репутационного менеджмента туристической дестинации, развитие туристической национальной дестинации на мировой арене и поднят вопрос процесса формирования репутационного менеджмента для национальной дестинации. Репутация туристической дестинации прямо пропорционально влияет на формирование туристического потока и, соответственно, экономических доходов, о чем свидетельствует уровень Украины по индексу конкурентоспособности на мировом рынке. При эффективном репутационном менеджменте туристической дестинации формируется стратегический вектор; привлекаются инвестиционные поступления в новые бизнес-проекты, туристическую инфраструктуру, новые мероприятия; создаются рабочие места. Это достигается путем создания организации-ядра, что может объединять в себе представителей власти, стейкхолдеров и профессионалов для продвижения уникальных туристических предложений.
dc.description.abstract EN: The article considers the definition of reputational management of a tourist destination, the development of a national tourist destination on the world stage and raises the issue of the process of forming reputational management for a national destination. A tourist destination unites market players who form a network with their identification in the market. The reputation of a tourist destination directly proportionally influences the formation of the tourist flow and, accordingly, economic revenues. Currently, the reputation of the regional national tourist destination has weaknesses. In addition to the imperfect political and economic situation, there is a lack of effective tourism strategic planning, insufficient brand promotion and, as a result, unrecognizability, regional fragmentation and lack of integrity. This is evidenced by the level of Ukraine's index of competitiveness in the world market – 78th place out of 140 in 2019. From this we conclude that the reputational management of a regional tourist destination is quite low and uncompetitive, despite the rich potential and resources of the country. destinations on the tourist map of the world than European tourist destinations. That is why the reputation management of a tourist destination needs to be improved at all levels. With effective reputation management of a tourist destination, a strategic vision is formed; investment revenues are attracted in new business projects, in tourist infrastructure, in new events; jobs are created. This is achieved through the creation of a core organization that can bring together government officials, stakeholders and professionals. Its priorities are: influencing the formation of reputation through elements of branding and image, research, analytics, services and tourism products, service quality management, the creation of tourist information centers and points with an understanding of the principles of hospitality and customer service taking into account the wishes, creation unique tourism products, digitalization and innovation, media relations and Pr-communication.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject репутаційний менеджмент туристичної дестинації en_US
dc.subject туристична дестинація en_US
dc.subject позиціонування дестинації на туристичній світовій арені en_US
dc.subject формування репутації національної дестинації en_US
dc.subject репутационный менеджмент туристической дестинации en_US
dc.subject туристическая дестинация en_US
dc.subject позиционирование дестинации на туристической мировой арене en_US
dc.subject формирование репутации национальной дестинации en_US
dc.subject reputation management of a tourist destination en_US
dc.subject tourist destination en_US
dc.subject positioning of the destination on the world tourist arena en_US
dc.subject formation of the reputation of the national destination en_US
dc.title Репутаційний менеджмент національної туристичної дестинації en_US
dc.title.alternative Репутационный менеджмент национальной туристической дестинации en_US
dc.title.alternative Reputation management of the national tourist destination en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу