00 DSpace/Manakin Repository

PR-стратегія промислового підприємства

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Павлішина, Ніна Михайлівна
dc.contributor.author Павлишина, Нина Михайловна
dc.contributor.author Pavlishina, Nina
dc.contributor.author Кочнова, Ірина Валентинівна
dc.contributor.author Кочнова, Ирина Валентиновна
dc.contributor.author Kochnova, Irina
dc.contributor.author Шаповалов, Юрій Андрійович
dc.contributor.author Шаповалов, Юрий Андреевич
dc.contributor.author Shapovalov, Yurii
dc.date.accessioned 2021-05-07T07:07:50Z
dc.date.available 2021-05-07T07:07:50Z
dc.date.issued 2021-01
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/28_2021/9.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.28-7
dc.identifier.citation Павлішина Н. М. PR-стратегія промислового підприємства / Н. М. Павлішина, І. В. Кочнова, Ю. А. Шаповалов // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 28. – С. 37-41. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6343
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто місце Public Relations у комунікаційній політиці промислового підприємства. Відзначено недостатній рівень уваги до цього складника комунікаційного міксу з боку науковців, які зазвичай більше уваги приділяють рекламі та особистим продажам. Ураховано, що PR – відносно новий спосіб просування підприємства як на промисловому ринку, так і на ринку індивідуальних споживачів, тому не існує єдиного визначення цього поняття, яке б найбільшою мірою розкривало його сутність. Розглянуто визначення різних науковців та запропоновано авторське визначення. Окреслено завдання та інструменти Public Relations. Наведено класифікацію PR-технологій за двома найбільш уживаними класифікаційними ознаками. Запропоновано покроковий алгоритм формування PR-стратегії для промислового підприємства. Деталізовано такі заходи у сфері PR, як робота із засобами масової інформації, внутрішній та зовнішній PR. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрено место Public Relations в коммуникационной политике промышленного предприятия. Отмечен недостаточный уровень внимания к этой составляющей коммуникационного микса со стороны ученых, которые обычно больше внимания уделяют рекламе и личным продажам. Учтено, что PR – относительно новый способ продвижения предприятия как на промышленном рынке, так и на рынке индивидуальных потребителей, поэтому не существует единого определения этого понятия, которое бы в наибольшей степени раскрывало его сущность. Рассмотрены определения различных ученых и предложено авторское определение. Определены задачи и инструменты Public Relations. Приведена классификация PR-технологий по двум наиболее употребляемым классификационным признакам. Предложено пошаговый алгоритм формирования PR-стратегии для промышленного предприятия. Детализированы такие меры в области PR, как работа со средствами массовой информации, внутренний и внешний PR.
dc.description.abstract EN: The article considers the place of Public Relations in the communication policy of an industrial enterprise. There is a lack of attention to this component of the communication mix by researchers, who usually pay more attention to advertising and personal sales. It is taken into account that PR is a relatively new way of promoting the enterprise both in the industrial market and in the market of individual consumers, so there is no single definition of this concept, which would best reveal its essence. The definitions of different scientists are considered and the author's definition is offered. The key tasks of PR which are directed on formation of the favorable attitude to the enterprise from a society are outlined. It is noted that in contrast to the market of individual consumers in the industrial market, it is advisable to form an attitude to the enterprise, rather than its products. The most popular among domestic enterprises tools Public Relations are outlined. The use of these methods allows to form the attitude of the general public to the enterprise. In particular, this applies to business partners, which ultimately simplifies the process of business communication and promotes the sale of products or services. The classification of PR-technologies according to the two most commonly used classification features is given, which determines the list of tools used in PR, their intensity and ethics. A step-by-step algorithm for forming a PR strategy for an industrial enterprise is proposed. PR activities such as working with the media (contributing to the formation of the company's portrait), internal PR (aimed at forming a strong corporate culture) and external PR (aimed at the public and business partners) are detailed. It is noted that during the crisis, the role of PR is growing, as it allows to form certain intangible assets, the least exposed to the economic situation and fluctuations in demand. The key features of the PR-strategy of an industrial enterprise that distinguish it from the strategy of enterprises in a commercial environment are highlighted. It is noted that effective PR-activity will help strengthen the position of the industrial enterprise in the market and increase the overall efficiency of its activities.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject комунікаційна політика en_US
dc.subject Public Relation en_US
dc.subject PR en_US
dc.subject промислове підприємство en_US
dc.subject стратегія en_US
dc.subject внутрішній PR en_US
dc.subject зовнішній PR en_US
dc.subject коммуникационная политика en_US
dc.subject промышленное предприятие en_US
dc.subject стратегия en_US
dc.subject внутренний PR en_US
dc.subject внешний PR en_US
dc.subject communication policy en_US
dc.subject industrial enterprise en_US
dc.subject strategy en_US
dc.subject internal PR en_US
dc.subject external PR en_US
dc.title PR-стратегія промислового підприємства en_US
dc.title.alternative PR-стратегия промышленного предприятия en_US
dc.title.alternative PR-strategy of industrial enterprise en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу