00 DSpace/Manakin Repository

Роль логістичного менеджменту та маркетингу у сфері надання логістичних послуг

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Решетнікова, Ольга Валеріївна
dc.contributor.author Reshetnikova, Olga
dc.contributor.author Даниленко, Вікторія Іванівна
dc.contributor.author Danylenko, Viktoria
dc.contributor.author Боровик, Тетяна Вікторівна
dc.contributor.author Borovik, Tatiana
dc.date.accessioned 2021-05-06T08:26:51Z
dc.date.available 2021-05-06T08:26:51Z
dc.date.issued 2020-07
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/28
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-27
dc.identifier.citation Решетнікова О. В. Роль логістичного менеджменту та маркетингу у сфері надання логістичних послуг / О. В. Решетнікова, В. І. Даниленко, Т. В. Боровик // Економічний простір. – 2020. – № 156. – С. 151-154. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6340
dc.description.abstract UK: У статті досліджено роль та взаємодію логістичного менеджменту та маркетингу у сфері надання логістичних послуг. Відзначено, що на сучасному етапі розвитку ринок логістичних послуг України представлений на всіх рівнях логістичного сервісу: від 1PL до 5PL. Для забезпечення необхідного рівня використання потенціалу підприємства та формування конкурентних переваг, підприємствам слід запровадити логістичний підхід у систему управління. Розглянуто особливості маркетингу послуг та запропоновано ряд заходів для досягнення цілей маркетингу логістичних послуг. Відображено взаємодію комплексу маркетингу на ринку послуг (7Р) та логістичного комплексу (7R) з орієнтацією на задоволення запитів споживачів. Виявлено напрями дії синергетичного ефекту від взаємодії маркетингу та логістики на підприємстві. en_US
dc.description.abstract EN: The article examines the role and interaction of logistics management and marketing in the field of logistics services. It is noted that in the national market of logistics services the number of companies offering logistics outsourcing services is increasing. The market of logistics services of Ukraine at the present stage of development is represented at all levels of logistics service. They are: First Party Logistics (1 PL) – autonomous logistics; Second Party Logistics (2 PL) – traditional logistics services; Third Party Logistics (3PL) – traditional and additional services; Fourth Party Logistics (4PL) – integration of all companies involved in the supply chain; Fifth Party Logistics (5PL) – online logistics. Enterprises should introduce a logistical approach to the management system to ensure the required level of company's potential using and the formation of competitive advantages. The importance of logistics management to improve the development potential of enterprises is to identify and use the main areas of influence on the effective functioning of the supply chain based on the development of tactical and operational measures. It was found that the marketing of services has a dual purpose – to maximize the profits of the enterprise providing services and meet consumer demand. Features and purposes of marketing of services are considered. It was proposed а number of activities to achieve the goals of marketing logistics services. In particular: study of consumer requirements and the level of their satisfaction; analysis of market competition and research of competitors; demand formation and expansion of the range of logistics services; ensuring flexible and efficient pricing policy; using of sales promotion activities; organization of technical service and advertising. The interaction of the marketing-mix in the services market (7P) and the logistics-mix (7R) with the focus on meeting consumer demands is reflected. The following directions of action of synergetic effect from interaction of marketing and logistics at the enterprise are revealed: general acceleration of material flow; reduction of total costs by avoiding conflicts of partial costs; increasing the level of logistics service (level and quality of service).
dc.language.iso uk en_US
dc.subject логістика en_US
dc.subject логістичні послуги en_US
dc.subject логістичний менеджмент en_US
dc.subject логістичний комплекс en_US
dc.subject маркетинг послуг en_US
dc.subject комплекс маркетингу en_US
dc.subject logistics en_US
dc.subject logistics services en_US
dc.subject logistics management en_US
dc.subject logistics complex en_US
dc.subject marketing services en_US
dc.subject marketing mix en_US
dc.title Роль логістичного менеджменту та маркетингу у сфері надання логістичних послуг en_US
dc.title.alternative The role of logistics management and marketing in the field of logistics services en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу