00 DSpace/Manakin Repository

Дослідження номенклатури та асортименту підприємства прат «Безлюдівський м’ясокомбінат»

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Значек, Рафаела Рафаелівна
dc.contributor.author Znachek, Rafaela
dc.contributor.author Соколюк, Катерина Юріївна
dc.contributor.author Sokoliuk, Kateryna
dc.contributor.author Мунтян, Ірина Володимирівна
dc.contributor.author Muntyan, Irina
dc.date.accessioned 2021-05-05T08:04:01Z
dc.date.available 2021-05-05T08:04:01Z
dc.date.issued 2020-07
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/28
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-24
dc.identifier.citation Значек Р. Р. Дослідження номенклатури та асортименту підприємства прат «Безлюдівський м’ясокомбінат» / Р. Р. Значек, К. Ю. Соколюк, І. В. Мунтян // Економічний простір. – 2020. – № 156. – С. 136-139. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6333
dc.description.abstract UK: Постійні економічні перетворення призвели до нового розуміння принципів підприємницької діяльності в Україні. Посилення конкуренції та розвиток ринкових відносин вказують на необхідність нових підходів в підприємництві, орієнтованих на підвищення прибутку і конкурентоспроможності підприємства. Конкурентоспроможність та прибутковість підприємства визначається, найчастіше, здатністю асортименту товарів підприємства адекватно відповідати поточному споживчому попиту на якісному і кількісному рівнях. В сучасних умовах цей напрям набуває особливої значущості, коли до товару з боку споживача висуваються підвищені вимоги щодо якості, асортименту, і від ефективності роботи підприємства з асортиментом залежать всі економічні показники діяльності організації і його ринкова частка. Таким чином, підвищення ефективності управління товарним асортиментом підприємства є актуальним завданням в сучасних умовах господарювання. en_US
dc.description.abstract EN: The processes of economic transformation in Ukraine have led to a new fundamental understanding of business activities. The development of market relations and increased competition highlight the need to fresh approaches in business activities focused on increasing the profits and competitive capacilty of the enterprise. Ensuring the profitability and competitive capacilty of the enterprise shall most commonly be determined by the ability of the range of goods of the enterprise to suitably meet the existing consumer demand at the level of quality and quantity. This direction acquires a special significance in modern conditions, when the consumer demands higher standards of quality and range, and all financials of the company, as well as its market share depend on how efficient it works with the range of goods. Thus, improving the efficiency of product range management of the enterprise is a critical task in modern business conditions. The product is the primary element of the marketing complex on which the success of the market activity of the enterprise depends crucially. You can improve other elements of the marketing complex (price, distribution, promotion) as much as you want, but all efforts will be useless without the main element – the product effective in consumption and manufacture. Because, if the product does not meet consumer demands, or if its features lose out to the competing products, it is almost impossible to hope for success. Every day, the company faces the need to respond quickly to every change in the market situation, which, first of all, affects the range of goods. The product range policy is one of the major objectives of the management system, as the consumers’ attitude to products determines the possibility for it to exist and develop. Therefore, the elaborated product range policy is the basis of stability, profitability, individuality, competitive capacity of each company and, ultimately, it determines the company’s success in the market. Moreover, the product range policy is the one of the most important tools of the company to operate in the market.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject підприємство en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject асортимент en_US
dc.subject торгівля en_US
dc.subject товар en_US
dc.subject PR-заходи en_US
dc.subject enterprise en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject assortment en_US
dc.subject trade en_US
dc.subject product en_US
dc.subject PR events en_US
dc.title Дослідження номенклатури та асортименту підприємства прат «Безлюдівський м’ясокомбінат» en_US
dc.title.alternative Research of the products range of the privately owned joint-stock company “Bezliudivskyi meat plant” en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу