00 DSpace/Manakin Repository

Бізнес-планування та його роль в стратегічному розвитку підприємств зв’язку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гавриш, Оксана Миколаївна
dc.contributor.author Havrysh, Оksana
dc.contributor.author Федюнін, Сергій Анатолійович
dc.contributor.author Fediunin, Serhii
dc.contributor.author Мартиненко, Марина Олександрівна
dc.contributor.author Martynenko, Maryna
dc.date.accessioned 2021-05-05T07:07:48Z
dc.date.available 2021-05-05T07:07:48Z
dc.date.issued 2020-07
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/28
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-21
dc.identifier.citation Гавриш О. М. Бізнес-планування та його роль в стратегічному розвитку підприємств зв’язку / О. М. Гавриш, С. А. Федюнін, М. О. Мартиненко // Економічний простір. – 2020. – № 156. – С. 120-123. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6327
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто різні підходи до визначення еволюції розвитку поняття «бізнес-план» та його сутності. Встановлено, що у стратегічному розвитку вітчизняних підприємств зв’язку бізнес-планування відіграє важливу роль. Досліджено обсяг реалізованих послуг у сфері телекомунікацій та поштового зв’язку в динаміці, наведено кількість абонентів зв’язку в Україні та визначено відсоток абонентів, які є домашнього, а які – іншого призначення. Встановлено, що основним показником, який характеризує ступінь задоволення потреб населення і народного господарства в різноманітних видах зв’язку є попит на послуги зв’язку. Побудовано структуру внутрішньовиробничого планування основних показників в галузі зв’язку, яка включає в себе: планування обсягу послуг і продукції зв’язку, планування чисельності робітників в галузі зв’язку, планування поточних витрат, планування доходів та прибутків. en_US
dc.description.abstract EN: The article considers different approaches to determining the evolution of the concept of “business plan” and its essence. It has been established that business planning plays an important role in the strategic development of domestic communications companies. In addition, communications companies cannot achieve stable success if they do not clearly and effectively plan their activities, constantly collect and accumulate information about the state of target markets, the position of competitors in them, as well as their own prospects and opportunities. Therefore, before each new stage of improving production, providing new types of services, updating the range and expanding their activities, communications companies need to calculate the feasibility of developing and implementing new business ideas. It is established that every year the number of services sold by communications companies grows, and the revenues from their sale increase accordingly. The number of mobile subscribers is declining, which can be explained by a decrease in the purchasing power of the population, higher prices for mobile operators and a decrease in the number of subscribers who have SIM cards of two or more operators. There is also a decrease in the number of cable TV subscribers. However, the number of Internet subscribers is growing every year, due to the expansion of Internet access in rural areas of Ukraine and the annual technical and technological progress in all areas of activity. The study found that as of 2019, the vast majority of subscribers are home and only about 8% – other purposes. It is established that the main indicator that characterizes the degree of satisfaction of the needs of the population and the national economy in various types of communication is the demand for communication services. The structure of internal production planning of the main indicators in the field of communication is built, which includes: planning of the volume of services and products of communication, planning of the number of workers in the field of communication, planning of current expenses, planning of incomes and profits.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject бізнес-планування en_US
dc.subject стратегічний розвиток en_US
dc.subject підприємства зв’язку en_US
dc.subject попит en_US
dc.subject абоненти зв’язку en_US
dc.subject дохід від реалізації en_US
dc.subject внутрішньовиробниче планування en_US
dc.subject прибуток en_US
dc.subject business planning en_US
dc.subject strategic development en_US
dc.subject communication enterprises en_US
dc.subject demand en_US
dc.subject communication subscribers en_US
dc.subject sales revenue en_US
dc.subject internal production planning en_US
dc.subject profit en_US
dc.title Бізнес-планування та його роль в стратегічному розвитку підприємств зв’язку en_US
dc.title.alternative Business planning and its role in the strategic development of communication companies en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу