00 DSpace/Manakin Repository

Offline- та online-інструменти реклами: сутність, переваги та недоліки використання

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мозгова, Галина Валентинівна
dc.contributor.author Мозговая, Галина Валентиновна
dc.contributor.author Mozgova, Galina
dc.contributor.author Ляшевська, Вікторія Іванівна
dc.contributor.author Ляшевская, Виктория Ивановна
dc.contributor.author Lyashevskaya, Victoriia
dc.contributor.author Матковська, Ю. В.
dc.contributor.author Матковская, Ю. В.
dc.contributor.author Matkovska, Yuliia
dc.date.accessioned 2021-04-29T11:48:57Z
dc.date.available 2021-04-29T11:48:57Z
dc.date.issued 2021-01
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/28_2021/7.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.28-5
dc.identifier.citation Мозгова Г. В. Offline- та online-інструменти реклами: сутність, переваги та недоліки використання / Г. В. Мозгова, В. І. Ляшевська. Ю. В. Матковська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 28. – С. 25-31. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6316
dc.description.abstract UK: Статтю присвячено структуризації online- та offline-інструментів реклами. Розглянуто сутність рекламних інструментів. Виділено, що головними інструментами offline-реклами є реклама на телебаченні, реклама у пресі, друкована реклама, радіореклама, зовнішня реклама та реклама у кінотеатрах. Визначено, що до основних видів інструментів online-реклами відносять: корпоративний сайт, таргетинг, медійну рекламу, SEO-оптимізацію, SMM, Direct та SMS-рекламу. Установлено переваги та недоліки використання кожного з видів рекламних інструментів. Проаналізовано тенденції використання нових інструментів online-реклами. Досліджено поділ рекламного ринку України за використанням інструментів. Отримані результати допоможуть краще розуміти сутність кожного з рекламних інструментів окремо та обґрунтовано підійти до їх запровадження у рекламну діяльність підприємства. en_US
dc.description.abstract RU: Статья посвящена структуризации online- и offline-инструментов рекламы. Рассмотрена сущность рекламных инструментов. Выделено, что главными инструментами offline-рекламы являются реклама на телевидении, реклама в прессе, печатная реклама, радиореклама, наружная реклама и реклама в кинотеатрах. Определено, что к основным видам инструментов online-рекламы относят: корпоративный сайт, таргетинг, медийную рекламу, SEO-оптимизацию, SMM, Direct и SMS-рекламу. Установлены преимущества и недостатки использования каждого из видов рекламных инструментов. Проанализированы тенденции использования новых инструментов online-рекламы. Исследовано разделение рекламного рынка Украины по использованию инструментов. Полученные результаты помогут лучше понимать сущность каждого из рекламных инструментов отдельно и обоснованно подойти к их внедрению в рекламную деятельность предприятия.
dc.description.abstract EN: The article is devoted to the structuring of online and offline advertising tools. The relevance of the chosen topic lies in the fact that modern companies are forced to constantly improve advertising solutions and introduce new advertising tools in order to be competitive in the market. The article discusses the essence of advertising tools, the appropriateness of their use. It is emphasized that the main tools of offline advertising are television advertising, advertising in the press, advertising in print, radio advertising, outdoor advertising and advertising in cinemas. It has been determined that the main types of online advertising tools include: corporate website, targeting, display advertising, SEO optimization, SMM, direct and SMS advertising. The advantages and disadvantages of using each type of advertising tools are revealed. The results of the study indicate that there is no universal type of advertising that suits companies in any field of activity. It is necessary to choose an advertising tool based on the company's expectations from the advertising campaign, the existing advertising budget, readiness to introduce new technologies, as well as on the basis of certain advantages and disadvantages of each type of advertising. The article analyzes the trends in the use of new online advertising tools, which include remarketing, chat bots and messengers, coolhunting, Youtube advertising, Event marketing, Google Merchant Center and PUSH messages. Their appearance and rapid development is due to the fact that the market is oversaturated with advertising. This is the main reason for looking for new ways to attract consumers to advertise goods and services. The division of the advertising market of Ukraine by the use of the most popular types of advertising has been investigated. As of 2019, TV advertising remains the most popular advertising tool in Ukraine. Online advertising is developing rapidly. The forecast for 2020 has been fulfilled. The obtained results will help to better understand the essence of each of the advertising tools separately and to reasonably approach their implemen tation in the advertising activities of the enterprise.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject online-реклама en_US
dc.subject offline-реклама en_US
dc.subject рекламні інструменти en_US
dc.subject тенденції online-реклами en_US
dc.subject рекламний ринок en_US
dc.subject рекламные инструменты en_US
dc.subject тенденции online-рекламы en_US
dc.subject рекламный рынок en_US
dc.subject online advertising en_US
dc.subject offline advertising en_US
dc.subject advertising tools en_US
dc.subject online advertising trends en_US
dc.subject advertising market en_US
dc.title Offline- та online-інструменти реклами: сутність, переваги та недоліки використання en_US
dc.title.alternative Offline- и online-инструменты рекламы: сущность, преимущества и недостатки использования en_US
dc.title.alternative Offline and online tools of advertising: essence, advantages and disadvantages of use en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу