00 DSpace/Manakin Repository

Адаптування чисельності науково-педагогічних працівників закладами вищої освіти України до змін зовнішнього середовища

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ломоносова, Оксана Едуардівна
dc.contributor.author Lomonosova, Oksana
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:07:37Z
dc.date.available 2021-04-05T08:07:37Z
dc.date.issued 2020-09
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/30
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/158-14
dc.identifier.citation Ломоносова О. Е. Адаптування чисельності науково-педагогічних працівників закладами вищої освіти України до змін зовнішнього середовища / О. Е. Ломоносова // Економічний простір. – 2020. – № 158. – С. 83-94. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6134
dc.description.abstract UK: У статті розглядається динаміка чисельності науково-педагогічного персоналу вищої школи України, визначаються тенденцій її змін та чинники, які зумовили ці зміни, в контексті адаптації ЗВО до трансформації зовнішнього середовища. При аналізі та оцінці стану, руху й ефективності використання науково-педагогічного персоналу необхідно не тільки розглядати відповідні показники по Україні в цілому, за окремими регіонами або ЗВО. Більш важливим є проведення ретельного дослідження факторів, що призвели до виявлених змін, і вияснення, наскільки зміни чисельності викладацького складу зумовлені дією факторів зовнішнього середовища, і наскільки ці зміни ініційовані самими ЗВО безвідносно до зовнішнього впливу. Змінення чисельності науково-педагогічних працівників відображає її адаптування до нових умов внаслідок реакції на зміни з боку ЗВО. Останні змушені здійснювати певні дії, змінюючи кількість і структуру персоналу, організацію навчального, виховного та наукових процесів тощо відповідно до впливу факторів зовнішнього середовища. До основних зовнішніх факторів, що спричиняли розглянуті вище зміни кількості науково-педагогічних працівників ЗВО України, відносяться: демографічний, дія якого полягала у збільшенні протягом певного періоду часу випускників шкіл ІІІ ступеня, потім – у їх скороченні; економічний та політичний, які проявилися і продовжують проявлятися у недофінансування вищої освіти. Крім того, був сформований ринок освітніх послуг, що надаються системою вищої освіти України, та з’явилася розгалужена мережа ЗВО недержавної форми власності; інституціональні фактори, пов’язані з введенням в дію нормативно-правових документів, що регламентують діяльність ЗВО. Це обмеження максимального річного обсягу навчального навантаження науково-педагогічних працівників, введення нових нормативів чисельності студентів на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника тощо. en_US
dc.description.abstract EN: The paper considers the dynamics of academic staff number in higher education of Ukraine, identifies the directions of changes and the factors that have led to these changes in the context of Higher Education Institutions (HEIs) adaptation to the environment transformation. When analyzing and evaluating the state, movement and efficiency of academic staff, it is necessary to consider the relevant indicators for Ukraine as a whole, for separate regions or universities. But it is more important to conduct a thorough study of the factors that have led to the identified changes and to find out to what extent the changes in the number of academic staff are consequence of the external environment aspects, and to what extent these changes are initiated by the HEIs regardless of external influences. The change in the number of academic staff reflects its adaptation to new conditions as a result of universities’ reaction to changes. The HEIs are forced to take certain actions, changing the number and structure of staff, educational and scientific processes according to the influence of the external environment factors. The principal external factors that caused the above changes in the number of academic staff in HEIs of Ukraine are: demographic, manifested in the increase of school graduates number for a certain time, then – in the reduction of it; economic and political, which have manifested and continue to manifest themselves in the underfunding of higher education. Besides, the market for educational services provided by the system of higher education in Ukraine was formed, and an extensive network of non-state-owned higher education institutions appeared; institutional factors related to the implementation of regulatory documents governing the HEIs activities. They are the limitation of the maximum annual workload of academic staff, the introduction of new standards for the number of students per full-time position of academic staff, and so on.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject заклади вищої освіти en_US
dc.subject науково-педагогічні працівники en_US
dc.subject чисельність науково-педагогічних працівників en_US
dc.subject адаптація en_US
dc.subject адаптація до змін зовнішнього середовища en_US
dc.subject зовнішні фактори en_US
dc.subject higher education institutions en_US
dc.subject academic staff en_US
dc.subject number of academic staff en_US
dc.subject adaptation en_US
dc.subject adaptation to changes in the external environment en_US
dc.subject external factors en_US
dc.title Адаптування чисельності науково-педагогічних працівників закладами вищої освіти України до змін зовнішнього середовища en_US
dc.title.alternative Adaptation of the number of academic staff by ukrainian higher education institutions to changes in the external environment en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу