DSpace Repository

Інструменти для аналізу трафіку на вебсайтах

Show simple item record

dc.contributor.author Полтавцев, Владислав Олегович
dc.contributor.author Poltavtsev, Vladyslav
dc.contributor.author Соломянюк, Наталія Миколаївна
dc.contributor.author Solomianiuk, Nataliia
dc.date.accessioned 2021-04-02T07:12:51Z
dc.date.available 2021-04-02T07:12:51Z
dc.date.issued 2020-09
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/30
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/158-9
dc.identifier.citation Полтавцев В. О. Інструменти для аналізу трафіку на вебсайтах / В. О. Полтавцев, Н. М. Соломянюк // Економічний простір. – 2020. – № 158. – С. 54-58. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6103
dc.description.abstract UK: Інновації у сфері комп'ютерних і телекомунікаційних технологій призвели до змін традиційних підходів до просування та реалізації продукції. З’явилися нові можливості та напрями аналізу дій споживачів і конкурентів для виявлення слабких місць та можливостей під час формування конкурентних переваг. Аналіз вебсайту з погляду підвищення ефективності Інтернет-бізнесу – це достатньо ресурсовитратний процес, який ускладнюється багатьма чинниками, серед яких важливе місце займає вибір інструментів вебаналізу та відповідних методик. Як свідчить практика, значна кількість серед існуючих сайтів є достатньо якісними з погляду вебдизайну та контенту. Водночас не існує вебсайтів, які б не потребували подальшої оптимізації. Сервіси вебаналітики дають змогу вносити необхідні зміни і постійно підвищувати якість вебсайту. en_US
dc.description.abstract EN: Innovations in computer and telecommunications technology have led to changes in traditional approaches to product promotion and sales. The rapid growth in the number of Internet users has led to an increase in e-commerce. For consumers, the Internet is becoming a comfortable environment where they can buy goods and services. Implementation of social media (Facebook, Instagram, etc.), online payment systems (Apple Pay, PayPal, Stripe and Google Wallet), as well as mobile applications in e-commerce, optimize the process of interaction between sellers and buyers, increasing the volume of trade on the Internet. For entrepreneurs, e-commerce is attractive because of the relatively low organizational costs, the global nature of the market, constant availability, the ability to obtain information in a timely manner. New opportunities and directions for analysis of consumers and competitors’ actions, in order to understand the weaknesses and promising areas of competitive advantage, have arisen. However, Ukrainian companies do not conduct marketing research with the help of websites, the level of consumer satisfaction or dissatisfaction is not defined, there are no components of digital marketing communications (SEO, SMM, etc.), SMM-technologies are insufficiently used. Effective promotion on the Internet also includes a reasonable choice of channels to attract potential consumers. Traffic analysis provides an opportunity to increase conversions, and, therefore, increasing the return on investment. However, website analysis from the point of view of improvement of online business efficiency is a rather resource-intensive process, which is complicated by many factors, among which an important role is played by the correct choice of web analysis tools and appropriate techniques. Therefore, web analytics services become especially relevant; they allow you to make the necessary changes, constantly improve the quality of the website, save time on data collection and systematization. In the face of fierce competition, it is also important to track traffic on competitors' websites to understand market conditions, potential threats and opportunities.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject Інтернет-маркетинг en_US
dc.subject вебсайт en_US
dc.subject просування en_US
dc.subject Інтернет-торгівля en_US
dc.subject трафік en_US
dc.subject Internet marketing en_US
dc.subject website en_US
dc.subject promotion en_US
dc.subject e-commerce en_US
dc.subject traffic en_US
dc.title Інструменти для аналізу трафіку на вебсайтах en_US
dc.title.alternative Tools for traffic analysis on websites en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account