00 DSpace/Manakin Repository

Особливості товарної політики підприємства

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дячков, Дмитро Володимирович
dc.contributor.author Дячков, Дмитрий Владимирович
dc.contributor.author Diachkov, Dmytro
dc.contributor.author Потапюк, Ірина Петрівна
dc.contributor.author Потапюк, Ирина Петровна
dc.contributor.author Potapiuk, Iryna
dc.contributor.author Яковенко, І. О.
dc.contributor.author Яковенко, И. О.
dc.contributor.author Yakovenko, Ihor
dc.date.accessioned 2021-03-25T11:32:55Z
dc.date.available 2021-03-25T11:32:55Z
dc.date.issued 2020-12
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/27_2020/10.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.27-8
dc.identifier.citation Дячков Д. В. Особливості товарної політики підприємства / Д. В. Дячков, І. П. Потапюк, І. О. Яковенко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 27. – С. 46-51. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5990
dc.description.abstract UK: Дана проблема є актуальною і потребує більш системного вивчення. Статтю присвячено менеджменту товарної політики тa її впливу на ефективність діяльності підприємства у цілому. Визначено сутність поняття «політика». Установлено, що важливим інструментом є товарна політика підприємства, яка є частиною маркетингової політики та має значний вплив на результати його діяльності. З’ясовано, що товар займає основне місце в комплексі маркетингу: саме він задовольняє реальні потреби покупців. Обґрунтовано основні цілі та завдання товарної політики. Елементами товарної політики підприємства визначено асортиментну політику, політику у сфері якості та конкурентоспроможності товару, інформаційну і збутову політику, товарне ціноутворення, товарні інновації, управління товарним знаком, упаковкою та маркуванням, аналіз життєвого циклу товару та товарний сервіс. en_US
dc.description.abstract RU: Данная проблема является актуальной и требует более системного изучения. Статья посвящена менеджменту товарной политики и ее влиянию на эффективность деятельности предприятия в целом. Определена сущность понятия «политика». Установлено, что важным инструментом является товарная политика предприятия, которая является частью маркетинговой политики и оказывает значительное влияние на результаты его деятельности. Выяснено, что товар занимает основное место в комплексе маркетинга: именно он удовлетворяет реальные потребности покупателей. Обоснованы основные цели и задания товарной политики. Элементами товарной политики предприятия являются ассортиментная политика, политика в области качества и конкурентоспособности товара, информационная и сбытовая политика, товарное ценообразование, товарные инновации, управление товарным знаком, упаковкой и маркировкой, анализ жизненного цикла товара и товарный сервис.
dc.description.abstract EN: Current conditions of Ukrainian market relations, which are characterized by increasing role of consumers, uncertainty of enterprise’s operating conditions, increasing enterprise’s dependence on the external environment, intensification of competition for markets, special importance was given to effective formation and management of enterprise policy. It was determined that the product occupies the main place in the marketing complex. It must meet the real needs and needs of people, and marketing is designed to help each manufacturer to identify and ensure their satisfaction better than competitors do. Commodity policy plays an important role in the implementation of commercial and marketing activities of the enterprise in the market. The marketing aspect is a set of actions in the plane aimed at providing consumers with goods and services, and commercial is to achieve economic efficiency of the enterprise in the procurement and sale of products It was found that product policy is not only the purposeful formation of the range and its management, but also taking into account internal and external factors influencing the product, its creation, production, market promotion and sale, legal support of such activities, pricing as a means of achieving strategic product policy goals, etc. The presence of a well-thought-out product policy allows the company to properly form the range to support successful products and remove obsolete products from the market, get the most out of the products, timely and effectively introduce new products. Assortment policy, product quality and competitiveness policy, information and sales policy, product pricing, product innovation, trademark management, packaging and labeling, product life cycle analysis and product service were defined as elements of the company's product policy. Effectively developed and consistently implemented product policy of the enterprise ensures market success, which was the main criterion for assessing the activities of enterprises. Entrepreneurial activity is effective when the product which was demand on market, and the satisfaction of certain needs of buyers through the purchase of this product is profitable.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject маркетингова діяльність en_US
dc.subject товар en_US
dc.subject комплекс маркетингу en_US
dc.subject товарна політика en_US
dc.subject товарна стратегія en_US
dc.subject маркетинговая деятельность en_US
dc.subject комплекс маркетинга en_US
dc.subject товарная политика en_US
dc.subject товарная стратегия en_US
dc.subject marketing activity en_US
dc.subject product en_US
dc.subject marketing complex en_US
dc.subject product policy en_US
dc.subject product strategy en_US
dc.title Особливості товарної політики підприємства en_US
dc.title.alternative Особенности товарной политики предприятия en_US
dc.title.alternative Product policy enterprise’s features en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу