00 DSpace/Manakin Repository

Впровадження механізму просування товарів на міжнародних ринках національними виробниками

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чабаров, Валентин Олександрович
dc.contributor.author Chabarov, Valentyn
dc.contributor.author Черевата, Тетяна Михайлівна
dc.contributor.author Cherevata, Tetiana
dc.contributor.author Євтушок, Ольга Василівна
dc.contributor.author Yevtushok, Olha
dc.date.accessioned 2021-03-17T09:30:52Z
dc.date.available 2021-03-17T09:30:52Z
dc.date.issued 2020-07
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/29
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/157-2
dc.identifier.citation Чабаров В. О. Впровадження механізму просування товарів на міжнародних ринках національними виробниками / В. О. Чабаров, Т. М. Черевата, О. В. Євтушок // Економічний простір. – 2020. – № 157. – С. 13-16. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5846
dc.description.abstract UK: У статті досліджено механізм просування товарів на міжнародних ринках національними виробниками. Визначено основні проблеми, притаманні вітчизняним товарам під час виходу на міжнародні ринки. Розглянута сутність поняття «просування товарів». Наведені та обґрунтовані особливості механізму просування товарів. Проаналізовані основні переваги для національних виробників від упровадження механізму просування товарів. Означена відмінність між поняттями «просування товарів» та «механізм просування товарів». Сформульовані рекомендації для ефективного функціонування механізму просування товарів на міжнародні ринки. Наведено механізм просування товарів у вигляді здійснення комплексу послідовних дій. Обґрунтована необхідність впровадження механізму просування товарів на міжнародних ринках національними виробниками. en_US
dc.description.abstract EN: Nowadays, the task of product promotion by national producers on interna-tional markets, expanding the market for national products, stimulating quality imports and establishing foreign relations is very acute in Ukraine not only to make better profits for producers, but also to attract additional investment, because all these points are able to provide the maximum benefit for the development of the state’s economy. However, the unsatisfactory condition of financial assets, the critical condition of fixed assets and outdated production technologies, the quality of national products, which do not meet international standards, can be considered the reasons why a large number of national producers cannot enter international markets. National producers operate in conditions of high inflations, limited demand, increased lending rates, high dependence on world energy prices, escalated competition, and low consumer conversion costs. This is due to the fact that the transformational nature of the economy significantly increases the uncertainty, risks, unpredictability of the external environment, and therefore, the process of selling their products is very complicated. Accordingly, the entry of national producers into international markets with fierce competition existing is possible only with the use of modern management methods and effective marketing to promote their own products. Thus, a promotion mechanism for products on international markets by national producers is a multifaceted and complex process, but its accomplished in-troduction allows the enterprise to develop most successfully in a market situation and respond quickly to favorable environmental factors and protect against adverse ones. Following a detailed consideration and study of the essence of the process of product promotion, we can assume that the introduction of the product promotion mechanism in international markets by national producers has undeniable advantages, because it is a coherent system with a clear algorithm and sequence of actions. This means that the introduction of a promotion mechanism for products on international markets by national producers is a priority in modern conditions of fierce competition and a dynamic market environment.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject просування товару en_US
dc.subject національні виробники en_US
dc.subject стимулювання збуту en_US
dc.subject підприємство en_US
dc.subject міжнародний ринок en_US
dc.subject конкурентоспроможність en_US
dc.subject механізм просування en_US
dc.subject впровадження механізму просування en_US
dc.subject product promotion en_US
dc.subject national producers en_US
dc.subject sales promotion en_US
dc.subject enterprise en_US
dc.subject international market en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject promotion mechanism en_US
dc.subject introduction of a promotion mechanism en_US
dc.title Впровадження механізму просування товарів на міжнародних ринках національними виробниками en_US
dc.title.alternative Introduction of a promotion mechanism for products on international markets by national producers en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу