00 DSpace/Manakin Repository

Види туризму у контексті сучасних тенденцій розвитку туріндустрії

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Аппельт, Галина Василівна
dc.contributor.author Appelt, Halyna
dc.date.accessioned 2021-03-17T09:19:48Z
dc.date.available 2021-03-17T09:19:48Z
dc.date.issued 2020-07
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/29
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/157-1
dc.identifier.citation Аппельт Г. В. Види туризму у контексті сучасних тенденцій розвитку туріндустрії / Г. В. Аппельт // Економічний простір. – 2020. – № 157. – С. 7-12. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5845
dc.description.abstract UK: У статті досліджено механізм просування товарів на міжнародних ринках національними виробниками. Визначено основні проблеми, притаманні вітчизняним товарам під час виходу на міжнародні ринки. Розглянута сутність поняття «просування товарів». Наведені та обґрунтовані особливості механізму просування товарів. Проаналізовані основні переваги для національних виробників від упровадження механізму просування товарів. Означена відмінність між поняттями «просування товарів» та «механізм просування товарів». Сформульовані рекомендації для ефективного функціонування механізму просування товарів на міжнародні ринки. Наведено механізм просування товарів у вигляді здійснення комплексу послідовних дій. Обґрунтована необхідність впровадження механізму просування товарів на міжнародних ринках національними виробниками. en_US
dc.description.abstract EN: Over the last twenty years, tourism has played an increasingly prominent role in the world economy. However, the beginning of 2020 was marked not only by the decline of the international tourist movement due to the emergence of a new virus and the introduction of quarantine restrictions. However, it should be noted the emerging changes in the tourism market: the emergence of new trends in international tourism, which developed dynamically in 2019, continue to develop after the resumption of tourist flows. It is worth noting that with the growing demand of tourists for the service, the tourist product itself is becoming more sophisticated, increasing its complexity and capital intensity. Also in the last ten years, the tourism industry has faced an acute problem of preservation and development of both recreational resources and tourist resources in general. All this led to the emergence and development of such tourism as online tourism (with the development of scientific and technological progress, urbanization, technocratization of human life, tourism with the use of computer technology and minimization of personal contact are becoming more attractive). In the article the author considers innovative types of tourism, such as agritourism, alcohol tourism, atomic tourism, gastronomic tourism, spiritual tourism, space tourism, travel of non-traditional sexual minorities, cash freе, childfree, couchsurfing, edutainment, geocaching, microcations, neotribes, sabbatical, slow travel, undertourism, vegan travel as non-traditional leisure options. The role of virtual tourism as a component of online tourism was described through a detailed description of the tourist elements of the virtual tourism platform in the world and its value to modern society (creation of a complex of virtual tours, which can be conditionally divided into virtual excursions to iconic historical and cultural sites; virtual excursions to museums dedicated to science and virtual excursions to art museums by using various technologies to minimize the risk of the spread of the virus and maintain consumer demand). Also, the author proposes the process of using modern world tourism trends indicated in the article as a tool to support consumer`s demand for travel services.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject віртуальний туризм en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject інтернет en_US
dc.subject комунікації en_US
dc.subject попит en_US
dc.subject онлайн-туризм en_US
dc.subject агротуризм en_US
dc.subject алкогольний туризм en_US
dc.subject aтомний туризм en_US
dc.subject гастрономічний туризм en_US
dc.subject духовний туризм en_US
dc.subject космічний туризм en_US
dc.subject подорожі нетрадиційними сексуальними меншинами en_US
dc.subject tourism en_US
dc.subject innovation en_US
dc.subject virtual tourism
dc.subject internet
dc.subject communication
dc.subject demand
dc.subject online tourism
dc.subject agritourism
dc.subject alcohol tourism
dc.subject atomic tourism
dc.subject gastronomic tourism
dc.subject spiritual tourism
dc.subject space tourism
dc.subject travel of non-traditional sexual minorities
dc.subject cash freе
dc.subject childfree
dc.subject couchsurfing
dc.subject edutainment
dc.subject geocaching
dc.subject microcations
dc.subject neotribes
dc.subject sabbatical
dc.subject slow travel
dc.subject undertourism
dc.subject vegan travel
dc.subject marketing
dc.title Види туризму у контексті сучасних тенденцій розвитку туріндустрії en_US
dc.title.alternative Types of tourism in the context of current trends in the development of the tourism industry en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу