DSpace Repository

Купівельна активність споживачів: дослідження і аналіз факторів впливу (на прикладі ПАТ «Володарка»)

Show simple item record

dc.contributor.author Наумова, Марина Анатоліївна
dc.contributor.author Наумова, Марина Анатольевна
dc.contributor.author Naumova, Maryna
dc.contributor.author Статкевич, Катерина Олександрівна
dc.contributor.author Статкевич, Екатерина Александровна
dc.contributor.author Statkevych, Kateryna
dc.date.accessioned 2021-03-15T12:30:15Z
dc.date.available 2021-03-15T12:30:15Z
dc.date.issued 2020-02
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/67.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-65
dc.identifier.citation Наумова М. А. Купівельна активність споживачів: дослідження і аналіз факторів впливу (на прикладі ПАТ «Володарка») / М. А. Наумова, К. О. Статкевич // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 25. – С. 442-447. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5824
dc.description.abstract UK: У статті проаналізовано ключові фактори підвищення купівельної активності на підприємствах. Підтверджено їх вплив у вигляді аналізу економетричної моделі, завдяки якій доведено, що при системному використанні СRM-систем для існуючих клієнтів та соціальних мереж – для потенційних можна суттєво збільшити купівельну активність, при чому CRM допоможе ідентифікувати клієнта та накопичувати інформацію про нього. За допомогою створеної програми “Entity-relationship model” підтверджено окупність вкладених інвестицій у підвищення купівельної активності. Основною метою дослідження є обґрунтування ступеня впливу теоретичних та практичних положень механізму СRM і соціальних мереж діяльності на сучасних підприємствах легкої промисловості (а саме підприємств швейної галузі). Об’єктом дослідження є економічна діяльність вінницького підприємства ПАТ «Володарка», що спеціалізується по виробництву класичного чоловічого одягу. У роботі використовувались загальнонаукові і спеціальні методи дослідження, а саме: методи аналізу та синтезу, індуктивний метод; методи статистичного аналізу показників економічної діяльності підприємств. en_US
dc.description.abstract RU: В статье проанализированы ключевые факторы повышения покупательской активности на предприятиях. Подтверждено их влияние посредством анализа эконометрической модели, благодаря которой доказано, что при системном использовании СRM-систем для существующих клиентов и социальных сетей – для потенциальных можно существенно увеличить покупательскую активность, причем CRM поможет идентифицировать клиента и накапливать информацию о нем. С помощью созданной программы “Entity-relationship model” подтвержден окупаемость вложенных инвестиций в повышение покупательской активности. Основной целью исследования является обоснование степени влияния теоретических и практических положений механизма СRM и социальных сетей деятельности на современных предприятиях легкой промышленности (а именно предприятий швейной отрасли). Объектом исследования является экономическая деятельность винницкого предприятия ПАО «Володарка», специализирующаяся по производству классической мужской одежды. В работе использовались общенаучные и специальные методы исследования, а именно: методы анализа и синтеза, индуктивный метод, методы статистического анализа показателей экономической деятельности предприятий.
dc.description.abstract EN: The relevance of the article is substantiated by the need to increase the competitiveness of enterprises through innovative methods and forms. The processes of measuring and evaluating the information system of customer relationships are crucial and affect the nature of information sharing and motivation of employees. As a result of the implementation of the project of formation and development of information system for managing relationships with clients of the enterprise, the results will be achieved: a unified system of work with clients will be created, a history of relationships will be maintained; automation of work with new and existing clients; conducting marketing analysis of profile markets; implementation of complete management of financial activities. However, scientific evidence of these factors (CRM-system and social networks) has not been previously covered. The article investigates the problems of purchasing activity at enterprises and analyzes the key factors of its increase. In addition, confirmation of the degree of influence of CRM-system and social networks on purchasing activity was analyzed using the econometric model. The analysis sheds light on the systematic use of CRM for existing customers and social networks – for potential users to influence consumer behavior, identify and accumulate customer information. With the help of the created program “Entity-relationship model” the return on investment in increasing the purchasing activity was analyzed. The main purpose of the research is to substantiate the degree of influence of theoretical and practical provisions of the mechanism of CRM and social networks of activity in modern enterprises of light industry (namely, enterprises of the garment industry). The object of study is the economic activity of Vinnitsa enterprise PJSC “Volodarka”, which specializes in the production of classic men's clothing. General and special methods of research were used in the work, namely: methods of analysis and synthesis, inductive method; methods of statistical analysis of indicators of economic activity of enterprises.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject CRM-система en_US
dc.subject соціальні мережі en_US
dc.subject економетрична модель en_US
dc.subject маркетингова діяльність en_US
dc.subject швейна промисловість en_US
dc.subject ПАТ «Володарка» en_US
dc.subject социальные сети en_US
dc.subject эконометрическая модель en_US
dc.subject маркетинговая деятельность en_US
dc.subject швейная промышленность en_US
dc.subject ПАО «Володарка» en_US
dc.subject CRM system en_US
dc.subject social networks en_US
dc.subject econometric model en_US
dc.subject marketing activities en_US
dc.subject clothing industry en_US
dc.subject PJSC “Volodarka” en_US
dc.title Купівельна активність споживачів: дослідження і аналіз факторів впливу (на прикладі ПАТ «Володарка») en_US
dc.title.alternative Покупательская активность потребителей: исследование и анализ факторов влияния (на примере ПАО «Володарка») en_US
dc.title.alternative Consumer buying activity: research and analysis of impact factors (on the example of PJSC “Volodarka” ) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account