00 DSpace/Manakin Repository

Маркетингові комунікації підприємств ІТ-сфери

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Буга, Наталія Юріївна
dc.contributor.author Buga, Nataliia
dc.contributor.author Янчук, Тетяна Василівна
dc.contributor.author Yanchuk, Tanya
dc.contributor.author Тарановська, Юлія Миколаївна
dc.contributor.author Taranovska, Ylia
dc.date.accessioned 2021-03-02T08:23:15Z
dc.date.available 2021-03-02T08:23:15Z
dc.date.issued 2020-11
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/706
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/162-8
dc.identifier.citation Буга Н. Ю. Маркетингові комунікації підприємств ІТ-сфери / Н. Ю. Буга, Т. В. Янчук, Ю. М. Тарановська // Економічний простір. – 2020. – № 162. – С. 48-52. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5687
dc.description.abstract UK: У статті досліджено використання маркетингових комунікацій для просування ІТ-послуг. Визначено відмінності між традиційним комплексом та інтернет-комунікаціями. Деталізовано види та розкрито сутність інтернет-комунікацій. На основі експертної оцінки оцінено ефективність застосування інтернет-комунікацій на прикладі хостингової компанії. Доведено, що під час вибору виду маркетингових інтернет-комунікацій потрібно враховувати сегменти цільової аудиторії. Для просування послуг хостингової компанії, де цільова аудиторія «постійно перебуває» у віртуальному середовищі, недоцільно застосовувати традиційні засоби. Обґрунтовано використання соціальних мереж, тому компанія намагається адаптувати традиційні інструменти під віртуальне середовище, знаходити нові засоби, щоби більш ефективно впливати на поведінку як наявних, так і потенційних клієнтів. en_US
dc.description.abstract EN: The article describes the reasons for choosing marketing communications used in promoting IT services. The object of the research was marketing communications of the hosting company, which has been operating in Ukraine for the last 19 years. In writing the article the theoretical-empirical research method is used, consisting of elements such as analysis and synthesis of marketing processes in the enterprise, logical argument of the consequences and effects of the introduction of certain promotion tools, Comparing and generalizing the main differences between online and offline marketing communications. Distinctions between the traditional complex and Internet communications have been defined. The traditional complex of marketing communications contains advertising, public relations, sales promotion, direct marketing and personal sales. The complex of Internet communications involves the use of different kinds of Internet advertising, Internet PR, search engines, direct marketing, SMM, virtual communities. The detailed main means of Internet communications have also been identified to promote the services of enterprises active in the IT field. On the basis of the expert evaluation, the effectiveness of the use of Internet communications of the hosting company is evaluated. The most effective in this case are Email mailing, SEO and PPC. It has been proved that when choosing the type of marketing Internet communications, it is necessary to take into account the peculiarities of the target audience. To promote the services of the hosting company, where the target audience is “permanently” in a virtual environment, it is not practical to use traditional means. Recommendations are given on the selection of Internet communication tools for the hosting company depending on the characteristics of the target audience. The use of social media is justified. The practical significance of the study is that companies that try to adapt traditional tools to a virtual environment need to find new tools to better influence the behavior of both existing and potential customers.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» en_US
dc.subject хостинг en_US
dc.subject соціальні мережі en_US
dc.subject маркетингові комунікації en_US
dc.subject реклама en_US
dc.subject ІТ-сфера en_US
dc.subject target audience en_US
dc.subject marketing communications en_US
dc.subject promoting en_US
dc.subject IT services en_US
dc.subject hosting company en_US
dc.title Маркетингові комунікації підприємств ІТ-сфери en_US
dc.title.alternative Marketing communications used in promoting IT services en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу