00 DSpace/Manakin Repository

Корпоративна культура як складник маркетингу закладу вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чайка, Інна Петрівна
dc.contributor.author Чайка, Инна Петровна
dc.contributor.author Chaika, Inna
dc.date.accessioned 2021-02-05T11:02:35Z
dc.date.available 2021-02-05T11:02:35Z
dc.date.issued 2020-02
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/47.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-45
dc.identifier.citation Чайка І. П. Корпоративна культура як складник маркетингу закладу вищої освіти / І. П. Чайка // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 25. – С. 304-309. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5329
dc.description.abstract UK: У статті досліджено роль корпоративної культури у формуванні механізму маркетингового управління закладом вищої освіти (ЗВО). На основі узагальнення досліджень у царині маркетингового менеджменту і корпоративної культури запропоновано маркетинговий вимір корпоративної культури ЗВО. Наведено авторське бачення ролі внутрішнього брендингу в маркетинговому управлінні ЗВО як основи формування корпоративної культури, частини стратегії внутрішніх комунікацій. Аргументована необхідність формувати бренд закладу освіти відповідно до цінностей і переконань його споживачів і стейкхолдерів. У роботі запропоновано напрям подальшого розвитку маркетингу в національних освітніх закладах на основі концепції створення спільної цінності. Запропоновано освітньому закладу формувати свій механізм маркетингового управління на основі цінностей всіх його стейкхолдерів та закріпити цей пріоритет на корпоративному рівні як частину корпоративної культури, основний стандарт поведінки. en_US
dc.description.abstract RU: Статья посвящена исследованию роли корпоративной культуры в формировании механизма маркетингового управления учреждением высшего образования (УВО). На основе обобщения исследований в области маркетингового менеджмента и корпоративной культуры предложено маркетинговое измерение корпоративной культуры УВО. Представлено авторское видение роли внутреннего брендинга в маркетинговом управлении УВО как основы формирования корпоративной культуры, части стратегии внутренних коммуникаций. Аргументирована необходимость формировать бренд учебного заведения в соответствии с ценностями и убеждениями его потребителей и стейкхолдеров. В работе предложено направление дальнейшего развития маркетинга в национальных образовательных учреждениях на основе концепции создания совместной ценности. Предложено образовательному заведению формировать свой механизм маркетингового управления на основе ценностей всех его стейкхолдеров и закрепить этот приоритет на корпоративном уровне как часть корпоративной культуры, основной стандарт поведения.
dc.description.abstract EN: The article is devoted to the study of the role of corporate culture in the formation of the marketing management mechanism of a higher educational institution (HEI).The definitions of corporate culture have been generalized. It has been proven that the corporate culture of HEI must contain models of behavior that help to achieve strategic goals in the market and are shared by all its employees. On the basis of a summary of research in the field of marketing management and corporate culture, the marketing development of HEI corporate culture is proposed. The main components of corporate culture at different levels of HEI marketing management are summarized, namely at the levels: external marketing, internal marketing, and interactive marketing. The author's vision of the role of internal branding in the marketing management of HEI as the basis of corporate culture formation and a part of the internal communications strategy is presented. The work on the internal branding development is necessary for the understanding of each employee's personal contribution to the development of the university and level of their responsibility for this development. As a result, a sustainable motivational space is created that engages all employees in the consumer development process. The necessity of forming the brand of an educational institution in accordance with the values and beliefs of its consumers and stakeholders is proved. In this article we propose the directions of the formation of systematic tools of internal branding based on academic integrity, active interaction with students and stakeholders, further development of marketing in national educational institutions based on the concept of creating shared value. We propose that the educational institution form its own marketing management mechanism based on the values of all its stakeholders and consolidate this priority at the corporate level as a part of the corporate culture, the main standard of behavior. The author’s vision of the genesis of marketing of higher educational institution is also presented in the article. As a result of the proposed innovations, the HEI will be able to initiate social and economic transformations, influence on the solution of actual social problems.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject корпоративна культура en_US
dc.subject маркетингове управління en_US
dc.subject механізм маркетингового управління en_US
dc.subject холістичний маркетинг en_US
dc.subject внутрішній брендинг en_US
dc.subject інформаційно-комунікативний простір en_US
dc.subject концепція спільної цінності en_US
dc.subject маркетинг 3.0 en_US
dc.subject корпоративная культура en_US
dc.subject маркетинговое управление en_US
dc.subject механизм маркетингового управления en_US
dc.subject холистический маркетинг en_US
dc.subject внутренний брендинг en_US
dc.subject информационно-коммуникативное пространство en_US
dc.subject концепция совместной ценности en_US
dc.subject corporate culture en_US
dc.subject marketing management en_US
dc.subject marketing management mechanism en_US
dc.subject holistic marketing en_US
dc.subject internal branding en_US
dc.subject information and communication space en_US
dc.subject the concept of shared value en_US
dc.subject marketing 3.0 en_US
dc.title Корпоративна культура як складник маркетингу закладу вищої освіти en_US
dc.title.alternative Корпоративная культура как составляющая маркетинга заведения высшего образования en_US
dc.title.alternative Corporate culture as a component of marketing of higher educational institution en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу