DSpace Repository

Інформаційні системи як складник управління підприємствами готельного бізнесу в умовах конкуренції

Show simple item record

dc.contributor.author Хитрова, Ольга Аліківна
dc.contributor.author Хитрова, Ольга Аликивна
dc.contributor.author Khytrova, Olha
dc.date.accessioned 2021-02-04T09:06:08Z
dc.date.available 2021-02-04T09:06:08Z
dc.date.issued 2020-02
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/46.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-44
dc.identifier.citation Хитрова О. А. Інформаційні системи як складник управління підприємствами готельного бізнесу в умовах конкуренції / О. А. Хитрова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 25. – С. 299-303. . en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5306
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто сутність та класифікацію сучасних інформаційних систем, які використовуються в управлінні підприємствами готельного бізнесу. Вивчено особливості використання системи PMS. Дане питання є актуальним, оскільки готелі часто стоять перед вибором тієї чи іншої інформаційної системи для використання у власній господарській діяльності. Виокремлено низку функціональних переваг використання PMS, а саме: швидкість, мобільність, доступність дистанційного проведення операцій реєстрації та виїзду; можливість збільшення кількості місць за допомогою керування швидкістю та доступністю у реальному часі через розподільні канали; використання єдиного інтегрованого рішення; підвищення ефективності бізнесу. Зроблено висновок про необхідність застосування інформаційних систем як інструменту управління підприємствами готельного господарств. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрены сущность и классификация современных информационных систем, используемых в управлении предприятиями гостиничного бизнеса. Изучены особенности использования системы PMS. Данный вопрос является актуальным, поскольку отели часто стоят перед выбором той или иной информационной системы для использования в собственной хозяйственной деятельности. Выделен ряд функциональных преимуществ использования PMS, а именно: скорость, мобильность, доступность дистанционного проведения операций регистрации и выезда; возможность увеличения количества мест с помощью управления скоростью и доступностью в реальном времени через распределительные каналы; использование единого интегрированного решения; повышение эффективности бизнеса. Сделан вывод о необходимости применения информационных систем как инструмента управления предприятиями гостиничного хозяйства.
dc.description.abstract EN: In the conditions of development of market relations and active participation of Ukraine in the world economic integration processes, the intensity of competition between business entities in the sphere of hotel business, there is a problem of ensuring their competitiveness, which is a primary prerequisite for maintaining a position in the tourist services market and the capture of new target segments. conditions of competition determines the role of information systems. From this it is obvious that the question of the effectiveness of the use of information systems in enterprise management should be of paramount importance and is relevant at all stages of its functioning. The article explores the peculiarities of using modern information systems in the activity of enterprises in order to increase the effectiveness of managerial decisions. The classification of modern information systems, which differ in variety of spheres and forms of their application, is considered. It is noted that automated hotel systems characterize a new stage of enterprise management automation that facilitates the management of hotel reservations and administrative tasks. Taking into account the advantages and disadvantages of its use will allow managers to make the final decision and take into account any errors in the implementation and use process. One of the main features of the Property Managment System is that it combines many work environments in a single software. Depending on the vendor, the combination of modules and functions may vary, In addition, the choice of PMS depends on the size and type of the hotel facility, as different systems have their own sets of basic functions and optional modules. Most developers on the market offer hotel management systems that can be customized to different types of property, and PMS core modules can be supplemented with additional modules required for a particular type of business. It is proved that the use of information systems is a prerequisite for the activity of modern hotel business enterprises, which will facilitate the adoption of sound strategic management decisions aimed at providing exclusive and quality service to residents of hotel business enterprises.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject інформаційні системи en_US
dc.subject PMS en_US
dc.subject Інтернет-технології en_US
dc.subject готельний бізнес en_US
dc.subject модуль en_US
dc.subject програмне забезпечення en_US
dc.subject информационные системы en_US
dc.subject Интернет-технологии en_US
dc.subject гостиничный бизнес en_US
dc.subject программное обеспечение en_US
dc.subject information systems en_US
dc.subject internet technologies en_US
dc.subject hotel business en_US
dc.subject module en_US
dc.subject software en_US
dc.title Інформаційні системи як складник управління підприємствами готельного бізнесу в умовах конкуренції en_US
dc.title.alternative Информационные системы как составляющая управления предприятиями гостиничного бизнеса в условиях конкуренции en_US
dc.title.alternative Information systems as a component of management of hotel enterprises in rivalry en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account