00 DSpace/Manakin Repository

Сучасні тренди українського брендингу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Братко, Олександра Семенівна
dc.contributor.author Bratko, Oleksandra
dc.contributor.author Блажей, Ірина Олегівна
dc.contributor.author Blazhey, Iryna
dc.contributor.author Пеляк, Г. П.
dc.contributor.author Pelyak, Halyna
dc.date.accessioned 2021-02-04T08:40:52Z
dc.date.available 2021-02-04T08:40:52Z
dc.date.issued 2020-02
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/26
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-14
dc.identifier.citation Братко О. С. Сучасні тренди українського брендингу / О. С. Братко, І. О. Блажей, Г. П. Пеляк // Економічний простір. – 2020. – № 154. – С. 79-83. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5304
dc.description.abstract UK: У статті здійснено аналіз розвитку брендингу в Україні. З’ясовано основні тенденції, що полягають у прискоренні темпів поширення, розширенні сфери використання не лише в В2С-секторі, а й у В2В. Визначено, що хоча темпи поширення private label в Україні є сьогодні нижчими, ніж у країнах Європи, однак спостерігається їх динамічний розвиток. Зазначено, що помітно зростає кількість зареєстрованих національних товарних марок. Набуває все більшого поширення екобрендинг, який полягає у зміні візуальних образів, технологій виробництва та проведенні відповідних акцій. З’ясовано, що аналогічно до європейських компаній молоді українські бренди використовують західні моделі формування бренду. Зазначено, що одним з основних методів просування бренду є франчайзинг, який динамічно розвивається в Україні. en_US
dc.description.abstract EN: The article analyzes the development of branding in Ukraine. The main trends have been clarified: spread of branding, increasing not only in the B2C sector, but also in the B2B sector. Evidence of such activation is the increase in the number of brands under which Ukrainian manufacturers and retailers offer their products. If, at the initial stages, brand was used mainly to promote consumer goods, today it significantly expands the field of activity. Recently, domestic brands were practically absent on the light industry market, however, the situation changed after 2014. The experience of global companies shows that in the modern environment there is a competition of brands, not products, for a place in the minds of consumers. It has been determined that although the pace of distribution of private labels in Ukraine is lower today than in European countries, their dynamic development is observed. Using Western technologies and attracting qualified specialists, Ukrainian retailers demonstrate steadily growing sales under a private label. It is noted that the number of registered national trademarks is growing markedly. Eco-branding, which includes visual images, production technologies and relevant promotions, is becoming increasingly widespread. The environmental nature of the product is becoming relevant for manufacturers of goods in Ukraine. Ecology is reflected in logos, colors and advertising messages. Young Ukrainian brands use Western brand formation models similarly to European companies. The specified model is based on the concept of product differentiation, respectively, functional or emotional features are provided for the product. According to the Western model, a corporate brand is assigned a secondary role in image formation, and independent brands owned by the company come to the fore. In relation to consumer goods, especially food, European companies, for the most part, as well as Ukrainian, use the Western approach. The article states that one of the main methods of brand promotion is franchising, and now it is developing dynamically in Ukraine. Mostly, franchising in Ukraine is developed in the field of retail, services and public catering.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject брендинг en_US
dc.subject екобрендинг en_US
dc.subject поведінка споживачів en_US
dc.subject торгова марка en_US
dc.subject тренд en_US
dc.subject франчайзинг en_US
dc.subject private label en_US
dc.subject branding en_US
dc.subject eco-branding en_US
dc.subject consumer behavior en_US
dc.subject trademark en_US
dc.subject trend en_US
dc.subject franchising en_US
dc.title Сучасні тренди українського брендингу en_US
dc.title.alternative Modern trends of Ukrainian branding en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу