00 DSpace/Manakin Repository

Прибуток як стратегічний інструмент розвитку молодіжного підприємництва в туристичному бізнесі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Алєщенко, Людмила Олександрівна
dc.contributor.author Aleshchenko, Lyudmila
dc.date.accessioned 2021-01-29T11:18:32Z
dc.date.available 2021-01-29T11:18:32Z
dc.date.issued 2020-10
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/650
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-5
dc.identifier.citation Алєщенко Л. О. Прибуток як стратегічний інструмент розвитку молодіжного підприємництва в туристичному бізнесі / Л. О. Алєщенко // Економічний простір. – 2020. – № 160. – С. 28-33. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5264
dc.description.abstract UK: У статті обґрунтовано прибуток як стратегічний інструмент розвитку молодіжного підприємництва в галузі туризму. Встановлено, що для реалізації соціально-економічної ролі суб’єктів туристичної галузі створення дієвого економічного механізму на рівні регіонів і держави необхідно забезпечити прибутковість діяльності, оскільки прибуток має бути основним джерелом фінансування розвитку та поточної операційної діяльності суб’єктів туризму. Для досягнення цілей Стратегії у рамках визначених пріоритетних напрямів необхідно забезпечити ефективну взаємодію правового, організаційного, економічного та фінансового механізмів державного регулювання розвитку сфери туризму та курортів. en_US
dc.description.abstract EN: The article substantiates profit as a strategic tool for the development of youth entrepreneurship in the field of tourism. It is established that in order to realize the socio-economic role of the subjects of the tourism industry to create an effective economic mechanism at the level of regions and the state, it is necessary to ensure the profitability of activities. Because profits should be the main source of funding for the development and current operations of tourism entities. In order to achieve the goals of the Strategy within the framework of the identified priority areas, it is necessary to ensure effective interaction of legal, organizational, economic and financial mechanisms of state regulation of the development of tourism and resorts. The legal mechanism is focused on the observance by the participants of the Strategy implementation process of the principles of constitutionality, legality and transparency. The main instruments of the legal mechanism should be normative legal acts of state authorities and local self-government bodies. The organizational mechanism is aimed at ensuring the principles of partnership and cooperation between the executive authorities and local governments, representatives of business and scientific circles, public organizations. A clear definition of tasks for the participants in the implementation of the Strategy will allow distributing the responsibility for decision-making and their implementation. The main components of the organizational mechanism are: the action plan for the implementation of the Strategy, which will allow using the established development indicators to assess the achievement of the Strategy goals by monitoring and determining the effectiveness of the implementation of measures at the state, regional and local levels; targeted and regional programs for the development of tourism and resorts; concluded agreements, including on the basis of public-private partnership. The economic mechanism ensures compliance with the principles of sustainable development of territories and maintaining a high level of competitiveness by: using tools to create favorable conditions for attracting investment in the tourism industry; providing support to domestic producers of tourist products; promoting the financial recovery of tourism enterprises; introduction of modern information and marketing technologies.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject прибуток en_US
dc.subject молодіжне підприємництво en_US
dc.subject туроператори en_US
dc.subject туристична галузь en_US
dc.subject турагенти en_US
dc.subject конкурентоспроможний туристичний продукт en_US
dc.subject якість en_US
dc.subject ціна en_US
dc.subject туризм en_US
dc.subject туристичні послуги en_US
dc.subject конкурентоспроможність en_US
dc.subject інновації в туризмі en_US
dc.subject конкурентні переваги en_US
dc.subject profit en_US
dc.subject tourism industry en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject price en_US
dc.subject youth entrepreneurship en_US
dc.subject tourist services en_US
dc.subject quality en_US
dc.subject innovations in tourism en_US
dc.subject tourism en_US
dc.subject travel agents en_US
dc.subject competitive tourist product en_US
dc.subject competitive advantages en_US
dc.subject tour operators en_US
dc.title Прибуток як стратегічний інструмент розвитку молодіжного підприємництва в туристичному бізнесі en_US
dc.title.alternative Profit as a strategic tool for the development of youth entrepreneurship in the tourism business en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу